Domowe przedszkole – 29.04.2020 – Żabki, Kotki

_______________________________________________________________________________________________________________________

W tym tygodniu postanowiłyśmy zabrać Was na wycieczkę na wieś. Chcemy, żebyście poznali zwierzęta które tam mieszkają, dowiedzieli się jak one wyglądają, jak się nazywają, jak brzmią ich „głosy” i jakie mają zadania.

1. Ale przed wycieczką mała rozgrzewka, zapraszamy do zabawy ruchowej do piosenki;

2. Pora obejrzeć filmu i poznać zwierzęta, które mieszkają na wsi. Przyglądajcie się im uważnie, zapamiętajcie jak wyglądają, jakie są ich zadania, słuchajcie ich „głosów”, na koniec każdego z filmów pojawią się bardzo ciekawe zadania do wykonania;

3. Czas na zabawy ortofoniczne ze zwierzętami z zagrody cioci Małgosi – naśladujcie „głosy” zwierząt;

„W zagrodzie cioci Małgosi” bajeczka ortofoniczna

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,
Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,
Kura gdacze; KOD, KO, DA
Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.
Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: BE, BE, BE,
Koza muczy: ME, ME, ME,
Indor gulaga: GU, GU, GU
Krowa ryczy: MU, MU, MU,
Konik parska: PRR, PRR, PRR
A pies warczy: WRR, WRR, WRR.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

2904_1

4. Czas na zabawy przy nowej piosence, posłuchajcie piosenki o poranku zwierząt na wsi, spróbujecie ją zaśpiewać naśladując „głosy” wiejskich zwierząt, pomaszerujcie, potupcie, podskakujcie przy piosence;

5. Wskażcie dwa takie same zwierzątka na obrazku, nazwijcie je. Czy pamiętacie gdzie te zwierzęta mieszkają? (na wsi), policzcie ile zwierząt jest na obrazku?

2904_2

6. Zapraszamy Was do wykonania pracy plastycznej, jednak zanim ją zaczniemy, obejrzyjcie film i pomóżcie malarzowi znaleźć kolor farby, który będzie potrzebny do wykonania jego pracy wskazując wiaderko z odpowiednim kolorem farby;

Wykonując pracę plastyczną, zapamiętajcie, że elementy, które będziecie wycinać nazywają się koła (zapamiętajcie jak wygląda koło, może poszukacie w domu przedmiotów, które maja taki sam kształt), jak już wytniecie swoje koła możecie je policzyć i pokazać rodzicom, które są mniejsze, a które większe.

2904_3

Do zobaczenia.