


Domowe przedszkole – 29.04.2020 – Żabki, Kotki
_______________________________________________________________________________________________________________________
W tym tygodniu postanowiłyśmy zabrać Was na wycieczkę na wieś. Chcemy, żebyście poznali zwierzęta które tam mieszkają, dowiedzieli się jak one wyglądają, jak się nazywają, jak brzmią ich „głosy” i jakie mają zadania.
1. Ale przed wycieczką mała rozgrzewka, zapraszamy do zabawy ruchowej do piosenki;
2. Pora obejrzeć filmu i poznać zwierzęta, które mieszkają na wsi. Przyglądajcie się im uważnie, zapamiętajcie jak wyglądają, jakie są ich zadania, słuchajcie ich „głosów”, na koniec każdego z filmów pojawią się bardzo ciekawe zadania do wykonania;
3. Czas na zabawy ortofoniczne ze zwierzętami z zagrody cioci Małgosi – naśladujcie „głosy” zwierząt;
„W zagrodzie cioci Małgosi” bajeczka ortofoniczna
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,
Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,
Kura gdacze; KOD, KO, DA
Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.
Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: BE, BE, BE,
Koza muczy: ME, ME, ME,
Indor gulaga: GU, GU, GU
Krowa ryczy: MU, MU, MU,
Konik parska: PRR, PRR, PRR
A pies warczy: WRR, WRR, WRR.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
4. Czas na zabawy przy nowej piosence, posłuchajcie piosenki o poranku zwierząt na wsi, spróbujecie ją zaśpiewać naśladując „głosy” wiejskich zwierząt, pomaszerujcie, potupcie, podskakujcie przy piosence;
5. Wskażcie dwa takie same zwierzątka na obrazku, nazwijcie je. Czy pamiętacie gdzie te zwierzęta mieszkają? (na wsi), policzcie ile zwierząt jest na obrazku?
6. Zapraszamy Was do wykonania pracy plastycznej, jednak zanim ją zaczniemy, obejrzyjcie film i pomóżcie malarzowi znaleźć kolor farby, który będzie potrzebny do wykonania jego pracy wskazując wiaderko z odpowiednim kolorem farby;
Wykonując pracę plastyczną, zapamiętajcie, że elementy, które będziecie wycinać nazywają się koła (zapamiętajcie jak wygląda koło, może poszukacie w domu przedmiotów, które maja taki sam kształt), jak już wytniecie swoje koła możecie je policzyć i pokazać rodzicom, które są mniejsze, a które większe.
Do zobaczenia.