Domowe przedszkole – 22.05.2020 – Mrówki, Motylki 5-letnie

_______________________________________________________________________________________________________________________

„Zwierzęta wokół nas”

1. Pamiętacie, jak wielokrotnie zbieraliśmy w naszym przedszkolu karmę i różne akcesoria dla psów ze schroniska. Posłuchajcie wiersza L. Łącz „Przyjaźń ze schroniska” , a następnie odpowiedzcie na pytania.
Był sobie pewien piesek malutki
Uroczy- mówię Wam
Czepiały się go troski i smutki
Bo był zupełnie sam
Nie miał rodziny, siostry ni braci
W schronisku mieszkał gdzieś
Aż raz ktoś przyszedł, spojrzał, zapłacił,
A był to rudy Grześ
Przytulił pieska- zostali razem
Na dobre i na złe
Znikła samotność, bo przyjaciele
Nie są samotni, nie!

- jak czuł się piesek z wiersza?
- kto wziął go ze schroniska?
- jak czuł się z Grzesiem?
- jak myślisz, dlaczego zwierzęta trafiają do schroniska?

2. Teraz pora na kilka zagadek, utrwalających dotychczasowe wiadomości o zwierzętach.

Lubi zieloną sałatę, wolno spaceruje.
Pod lampą grzejną w terrarium chętnie się wyleguje. (żółw)

Często w nocy hałasuje i rozrzuca trociny.
Jego zabawy w kuli uciechą są dla rodziny. (chomik)

Nie mieszka w morzu, niechętnie pływa…
Dlaczego więc tak się nazywa? (świnka morska)

Ma piór bez liku i głośno skrzeczy.
Ziarenka chętnie przyjmie od dzieci. (papuga)

Mówi się o nim: przyjaciel człowieka.
By cię przywitać, głośno zaszczeka! (pies)

Za kłębkami wełny biega, czasem meble drapie.
Bardzo lubi być głaskany i spać na kanapie. (kot)

Mieszka w klatce i marchewką wciąż się delektuje.
Wypuszczony na podłogę – chętnie podskakuje. (królik)

Srebrzą się lub złocą, chętnie bawią w berka.
Na dnie ich mieszkania piasek i muszelka. (rybki)

3. Posłuchajcie rymowanki, która zawiera w sobie instrukcję, jak narysować rybkę. A może stworzycie całe akwarium, dorysowując lub przyklejając z kolorowego papieru roślinki, piasek.

2205_5

Fala jedna, fala druga .
Głowa, płetwy, oko mruga
Wszyscy teraz chyba wiecie,
Że to ryba ma być przecież !

4. Postaracie się zapamiętać i zaśpiewać piosenkę, którą wcześniej słuchaliście

5. Teraz pora na trochę matematyki:

- „Kto jest wyższy?” – sprawdźcie kto w Waszym domu jest najwyższy, niższy, a kto najniższy.
- „Jestem wyższy/niższy” – teraz spróbujcie porównać swój wzrost do przedmiotów z waszego otoczenia –szafy, komody, biurka, stołu – np. „Jestem niższa od szafy, ale wyższa od komody”. Możecie zaprosić do zabawy rodziców i rodzeństwo oraz sprawdzić wysokości na spacerze w lesie czy parku.

- kto na obrazku jest najwyższy, a kto najniższy?

2205_6

- która wieża jest najwyższa, a która najniższa? Możecie zbudować swoje wieże z klocków.

2205_7

- a teraz sami spróbujcie narysować brakujące elementy, pomiędzy figurami

2205_8

6. A Ty masz zwierzątko w domu? Jeżeli tak zrób jego portret malowany farbą lub rysowany kredkami, napisz z kimś starszym jak się nazywa Twoje zwierzątko, możesz też zrobić zdjęcie jak opiekujesz się swoim pupilem i jak o niego dbasz.

A może marzysz o psie, kocie lub chomiku? Zrób obrazek przedstawiający Twoje ulubione zwierzę