


Domowe przedszkole – 08.06.2020 – Mrówki, Motylki 5-letnie
_______________________________________________________________________________________________________________________
W tym tygodniu proponujemy kilka zabaw, które utrwalą zasady bezpieczeństwa w domu oraz jak się zachować, gdy znajdziemy się w niebezpiecznej sytuacji.
1. Na początek obejrzyjcie film na temat „Jak bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych”.
2. W domu nie tylko należy zachować ostrożność w przypadku urządzeń elektrycznych, ale także w stosunku do leków, środków do sprzątania czy noży w kuchni. Wspólnie z rodzicem przypomnijcie zasady bezpieczeństwa w Waszym domu, pomogą Wam w tym instrukcje zamieszczonymi w poniższym filmie oraz ilustracja.
Które z tych przedmiotów można wykorzystać do bezpiecznej zabawy?
3. Spójrzcie na ilustracje i zdecydujcie, które dziecko będąc samo w domu spędza czas bezpiecznie? jakie mogą być konsekwencje niewłaściwej zabawy?
4. Wysłuchajcie piosenki o „Niebezpiecznym świecie” , możecie przy niej zatańczyć lub spróbować się jej nauczyć śpiewać. Po zapoznaniu się z piosenką spróbujcie odpowiedzieć na pytanie jak się zachować, kiedy jesteśmy sami w domu ? jakie niebezpieczeństwa mogą nas spotkać ?
5. Jak doskonale wiedzą wszystkie dzieci same nie możecie bawić się zapałkami, dziś proponujemy wykorzystanie zapałek w trochę innym celu, bo do wykonania obrazka. Potrzebne będą zapałki, klej (najlepiej Magic), kartka papieru oraz Wasza wyobraźnia. Pamiętajcie o bezpieczeństwie podczas pracy z zapałkami! Poniżej kilka inspiracji.
6. Zapewne powstało wiele ciekawych prac z zapałek, pamiętajcie jednak, że zabawa nimi bez kontroli osoby dorosłej, może się bardzo źle zakończyć. Można się nie tylko poparzyć, ale nawet wzniecić pożar. A czy wiecie co należy zrobić, jeśli się czymś poparzymy ? Dokładnie tak, najlepiej włożyć poparzoną rękę pod zimną wodę i oczywiście wezwać pomoc rodzica, dokładnie opowiadając, co się wydarzyło.
Przyjrzyj się ilustracji i opowiedz, jak bezpiecznie zachować się w kuchni, co może
nas poparzyć ?
7. Na podstawie historyki obrazkowej spróbujcie opowiedzieć, co było na początku, a co na końcu.
8. Pamiętacie jak należy zachować się, jeśli spotka nas pożar? W pomieszczeniu, gdzie jest dużo dymu, należy poruszać się na czworaka, bo tak jest bezpieczniej.
Ważne jest także powiadomić dorosłych, gdy widzimy ogień oraz wezwać pomoc. za pomocą krótkiej rymowanki łatwiej będzie zapamiętać numer na straż pożarną: „gdy Cię pali, gdy Cię parzy numer szybko kręć do straży. Dwie dziewiątki i ósemka pomoc szybka, pomoc prędka.”
Zapoznajcie się także z filmem, o tym jak skutecznie alarmować służby pomocnicze. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: jak zachować się w przypadku zagrożenia? Kiedy wzywamy straż pożarną?
9. Na koniec trochę ruchu, tym razem zumba dla dzieci