Domowe przedszkole – 04.11.2020 – dzieci starsze – zerówka

_______________________________________________________________________________________________________________________

Zapraszamy do zabawy z literą D.

0411_1

1. Obejrzyj filmik i postaraj się zapamiętać jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się na głoskę D.

2. Oto kilka wyrazów , w których znajdziesz literę d wraz z ich modelami. Powiedz jakim kolorem zaznaczona jest liter d i dlaczego? (Niebieskim, bo to spółgłoska)

0411_2

3.Nazwij obrazki i podziel ich nazwy na głoski. Następnie narysuj pod obrazkiem tyle kwadratów ile jest głosek w danym słowie. Pokoloruj kwadrat odpowiadający literce D na niebiesko. Pamiętaj, że literka D jest spółgłoską , a więc zaznaczamy ją kolorem niebieskim.
Oto przykład:

0411_3

A teraz Wasza kolej . Przerysujcie obrazki i do dzieła. (buda, domino, sad, dynia, kreda)

0411_4

4.Nazwij obrazki. Spróbuj ułożyć ich nazwy używając literek znajdujących się w niebieskim zeszycie „Litery i cyfry” z pakietu „Planeta Dzieci”. Możesz tez spróbować je zapisać. (dom, Lala, mata, lody, dym)

0411_5

5. Przyjrzyj się jak wygląda mała i duża litera D. Napisz ją palcem w powietrzu i na dywanie, następnie na gładkiej kartce papieru i w zeszycie. Zwróć uwagę na kolejność pisania jej poszczególnych elementów oznaczoną strzałkami i cyferkami.

0411_6

6.Przeczytaj czytankę słowno – obrazkową . (Czytanka znajduje się w także w książce „Planeta dzieci”)

0411_7

7.Wykonaj ćwiczenia ze stron 17,18,19,20 z książki „Planeta dzieci. Czytanie i pisanie”.

8.Na koniec posłuchaj piosenki o literce D.

Dzieci, które maja zaległości w ćwiczeniach spowodowane nieobecnościami mogą je nadrobić w domu. Podaje strony , które przerobiliśmy :

„Planeta dzieci. Liczenie „ strony 1-14
„Planeta dzieci. Czytanie i pisanie” strony 1-16
„Planeta dzieci. Karty 1” strony 1-47