Domowe przedszkole – 12.04.2021 – Biedronki, Motylki

_______________________________________________________________________________________________________________________

Witam Was, w tym tygodniu pora na kolejne zabawy z porą roku, która nazywa się wiosna.
Zapraszam Was do wspólnej zabawy;

1. Na początek rozruszamy nasze rączki, nóżki i paluszki, zaczynamy;

2. Na początku naszej zabawy będziemy doskonalić naszą mowę. Poproście Rodziców o przeczytanie wiersza i naśladujcie odgłosy z wiosennej łąki;

„ Na wiosennej łące”

Na wiosennej łące
Słychać głosów koncert: KUM, KUM, KUM (dzieci powtarzają dwa razy)
Żabki w stawie robią: PLUM.
Na wiosennej łące
Słychać głosów koncert KLE, KLE, KLE, (dzieci powtarzają dwa razy)
Bociek żabkę złapać chce.
Na wiosennej łące
Słychać głosów koncert: CYK, CYK, CYK, (dzieci powtarzają dwa razy)
To świerszcz wypił wody łyk.
Na wiosennej łące
Słychać głosów koncert: HOP, SA, SA (dzieci powtarzają dwa razy)
Jasiek z Olą w piłkę gra.

Jeżeli macie w domu słomki możecie również z nimi poćwiczyć, pokażcie Rodzicom jak ćwiczymy w przedszkolu. Pamiętacie zabawy z wodą, jak dmuchając w słomkę robiliśmy bąbelki z wody, albo jak wciągaliśmy powietrze przez słomkę i przenosiliśmy nią małe karteczki.

3. Pamiętacie, że ucząc się o wiośnie uczymy się również nowej piosenki. Na poprzednich zajęciach już ją śpiewaliście, więc pora ją zagrać. Można grać na wszystkim – drewnianych łyżkach, które mama ma w kuchni, instrumentach, które kiedyś sami konstruowaliście, nasypać ryżu, kaszy do zakręcanego naczynia (opakowania po jogurcie), albo grać paluszkami stukając o podłogę. Możecie również maszerować do piosenki, żeby rozruszać swoje nóżki. Pora zacząć nasz koncert;

4. Zagraliśmy, zaśpiewaliśmy, zatańczyliśmy, teraz na chwilę usiądziemy, pora na pracę plastyczną. Kogo dzisiaj skonstruujemy, jak myślicie – ma biały brzuszek, czarne skrzydła, długie czerwone nogi i czerwony dziób. Tak, zgadza się dzisiaj zrobimy bociana;

12.04.1

5. Zapraszam Was do obejrzenia filmu dla dzieci, utrwalimy zdobyte na poprzednich zajęciach wiadomości o wiośnie. Oglądajcie, słuchajcie uważnie, na koniec filmu będzie kilka zadań do wykonania;

6. Połączcie w pary przedmioty z obrazka. Jak nazywa się pierwszy wiosenny kwiat z obrazka? Jakie inne przedmioty z obrazków znasz, podaj ich nazwy? Jaki kolor ma konewka? Ile różnych przedmiotów jest na obrazku?;

12.04.2

7. Zapraszam Was do kolejnej zabawy, pamiętajcie jak wyglądają i gdzie leżą odsłaniane obrazki, zaczynamy „Wiosenne memory”; LINK

8. To już koniec naszej zabawy, ale na koniec rozruszamy jeszcze nasze rączki, nóżki, pomaszerujemy, poskaczemy, zaczynamy;

Wspaniale pracowaliście, jestem z Was dumna.
Do widzenia, życzę Wam miłego dnia.