Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu
_______________________________________________________________________________________________________________________
6.30-8.00
8.00-8.10 |
Schodzenie się dzieci w grupach połączonych. Zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy integracyjne, dowolne wg pomysłów własnych lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna nauczyciela z dziećmi wymagającymi wsparcia i z dzieckiem uzdolnionym. Diagnoza, obserwacje pedagogiczne. Krąg zmysłów – stymulacja procesów poznawczych. |
8.10-8.30 |
Zabawa ruchowa/ ćwiczenia poranne. Czynności higieniczno-porządkowe. |
8.30-9.00 |
Śniadanie i czynności higieniczne. |
9.00-9.30 9:00-10:00 |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego.
Zajęcia dydaktyczne – dzieci starsze. |
9.30-10.00 |
Zabawy w kącikach zainteresowań, dzieci młodsze. |
10.00-10.15 |
Czynności higieniczno-porządkowe, II śniadanie: owoc, warzywo. |
10.00- 11.45 | Spacery, zabawy swobodne i zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym, gry sportowe kształtujące postawę dziecka, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze, zabawy badawcze lub zabawy dowolne w sali. Zabawa ruchowa. |
11.45-12.00 |
Czynności higieniczno-porządkowe. |
12.00-12.30 |
Obiad –II danie. |
12.30-12.50 |
Relaks poobiedni przy muzyce, bajce. Kręgi przyjaźni - omówienie zaistniałych sytuacji trudnych, spornych, śmiesznych, pozytywnych, polegających na rozwiązaniu konfliktów, które miały miejsce w tym dniu, poznawanie własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi. |
12.50-13.30 |
Zajęcia dodatkowe np.: j. angielski/rytmika/logopedia/sztuka/zajęcia sportowe. |
13.30-14.15 |
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy swobodne na trenie ogrodu przedszkolnego lub w sali. Praca indywidualna i indywidualne wspomaganie rozwoju dzieci, praca z dzieckiem uzdolnionym. Zabawa ruchowa. |
14.15-14.30 |
Czynności higieniczno-porządkowe. |
14.30-15.00 |
Podwieczorek- zupa. |
15.00-17.00 |
Rozchodzenie się dzieci w grupach połączonych. Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy ze śpiewem, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, praca indywidualna, własna aktywność dzieci, czynności porządkowe. |