• .
  • .
  • .

Aktualności Biedronki

_______________________________________________________________________________________________________________________

Kalendarz na czerwiec

Czerwiec powitamy wyposażeni w łopatkę i konewkę w dłoni. Zajmiemy się pracą w ogrodzie, etapami sadzenia i obserwacją roślin oraz poznaniem narzędzi ogrodnika. Potem odkryjemy co kryje się w morskich głębinach – stworzenia z mackami, płetwami oraz skrzelami. Słona woda i jej zawartość to tematy zajęć drugiej połowy miesiąca.

  • 1.06.2020 Poniedziałek – „Lejemy wodę” . Poznamy etapy sadzenia roślin:  będzie kopanie, robienie rynienek, sadzenie, zasypywanie i podlewanie. Poznamy pracę ogrodnika i czynności jakie wykonuje: sadzenie, pielenie, podlewanie, przycinanie.
  • 2.06.2020  Wtorek – „Tu rośnie marchewka” . Wykonamy własnoręcznie tabliczki do ogródka. Za pomocą pasteli narysujemy warzywa i kwiaty , które zostały posadzone w ogródku tworząc tabliczki- znaczniki.
  • 4.06.2020  Czwartek – „Pan tak więdnie, Panie Koprze…” .  Aby było barwniej i zabawniej, w przypomnieniu sobie wiersza J. Brzechwy pomoże nam teatrzyk sylwet.
  • 5.06.2020 Piątek – „Okrągłe warzywa i owoce”. Rozróżnimy kształty różnych warzyw, nazwiemy znane nam warzywa i  wskażemy nazwy tych, które mają kształt zbliżony do okrągłego
  • 8.06.2020 Poniedziałek – „Od cebulki do roślinki”. W oparciu o opowiadanie poznamy nasionko i cebulkę jako elementy,  z których wyrasta roślina,  poznamy kwiaty i rośliny , które wyrastają z cebulki: szczypiorek, tulipan oraz z nasion: marchewka, rzodkiewka, pietruszka.
  • 9.06.2020 Wtorek – „Doniczki” .  Ozdobimy papierowe doniczki według własnych wizji i gustu twórczego. Wyobraźnia nie ma granic, nie ma źle ozdobionych doniczek, sztuka nie zna reguł.
  • 10.06.2020 Środa – „Ta pomarańczowa – marchewka !” . Poznane warzywa i owoce będziemy odgadywać na podstawie wskazówek i opisów. Za pomocą prostych zdań i odpowiednich części mowy opiszemy swoje wrażenia dotyczące odgadywanych warzyw – które spożywamy chętnie i z przyjemnością, a które mniej chętnie, ale za to z odwagą i uporem, bo warto.
  • 15.06.2020 Poniedziałek – „A może by tak… jechać nad morze ?”. Na podstawie wiersza poznamy cechy charakterystyczne ekosystemu jakim jest morze – duża powierzchnia, słona woda, fale. Za pomocą prostych zdań opowiemy o swoich doświadczeniach związanych z pobytem nad morzem, wyjaśnimy różnicę miedzy morzem a jeziorem czy basenem.
  • 17.06.2020 Środa – „Morskie fale“. Będziemy naśladować sztorm, fale i wiatr za pomocą wyrazów dźwiękonaśladowczych, a na podstawie zabawy badawczej ze słoikiem z wodą oraz chustą klanzy wyjaśnimy sobie jak się tworzą fale oraz co to jest ten słynny „sztorm”, którego boja się załogi statków.
  • 19.06.2020 Piątek – „Bąbelki“. Nasze bąbelki będą papierowe, a część z nich wystawi na próbę naszą spostrzegawczość i zmieni swój kształt na inny niż okrągły. Spokojnie, wytropimy wszystkie właściwe.
  • 22.06.2020  Poniedziałek – „Mieszkańcy mórz”. Na podstawie ilustracji poznamy i opiszemy stworzenia, które mieszkają w morzu.  Czy ryba śpi? Po co ośmiornicy tyle macek?
  • 23.06.2020  Wtorek – „Plastikowe bąbelki”. Pomalujemy farbami folię bąbelkową, a następnie będziemy nią stemplować tworząc imitację morza.
  • 24.06.2020  Środa – „Bezpieczna kąpiel”. Przypomnimy sobie zasady bezpiecznego przebywania na plaży oraz podczas kąpieli tworząc „Kodeks plażowicza”.

 

“Morze” Danuta Wawiłow

Siedziały dzieciaki na dworze

I kłóciły się jakie jest morze.

Kuba powiedział, że słone,

A Jędrek, że nie, bo zielone.

A Baśka, że są w nim meduzy

I okręt – o, taki duży,

I jeszcze raki w skorupie,

A Bartek, że dziewczyny są nudne,

i jeszcze Paweł powiedział,

Że jak się położyć nad morzem

I machać rękami, i machać nogami,

To na piasku się zrobi orzeł.

Poproszę tatę – może pojedzie

Ze mną nad morze?

„Gdzieś w głębinach morskich fal”

 

1.  Gdzieś w głębinach morskich fal

gdzieś w głębinach morskich fal

Urządziły ryby bal

urządziły ryby bal

I płetwami pach – pach

z dna podniosły cały piach

Ref: Plum – plum – plum

Jest dziki tłum

Śpiewy, tańce co za szum

Skacze ryba nad falami

Płyńcie do nas, tańczcie z nami

 

2.    Żółw z żółwicą tańczą też

żółw z żółwicą tańczą też

Razem z nimi morski jeż

razem z nimi morski jeż

Tuńczyk rzekł do starej foki

Przez sardynki mylę kroki

Ref: Plum – plum -

 

3.  Rekin gra na saksofonie

rekin gra na saksofonie

A na trąbach morskie słonie

a na trąbach morskie słonie

Ośmiornica na gitarze

Sieć rozlewa soki w barze