• .
  • .
  • .

Aktualności Motylki

_______________________________________________________________________________________________________________________

Na łące- przez najbliższy tydzień poznajemy ekosystem łąka. Bardzo proszę o przynoszenie przez dzieci z domu książek związanych z tematyką.

  • 07.05. (poniedziałek) Łąka- tego dnia dzieci poznają takie pojęcie jak „owad”, wcielą się w role różnych polnych owadów naśladując ich dźwięki i ruchy. Następnie weźmiemy lupy i będziemy obserwować owady znajdujące się na zielonym terenie przedszkola.
  • 08.05 (wtorek) Pędzlem malowane- dzieci malują na folii spożywczej wiosenną łąkę mieszając i eksperymentując z kolorami.
  • 10.05 (czwartek) Papieroplastyka- dzieci poznają nową technikę plastyczną, za pomocą której ozdobią motyla. Wcześniej poznają budowę motyla i dowiedzą się jakie są etapy jego rozwoju.
  • 11.05 (piątek) Ogródek- sadzimy kwiaty i siejemy warzywa w ogródku znajdującym się na terenie przedszkolnym. O godzinie 16:30 odbędą się  “Warsztaty dla rodziców”.

Tydzień w paski, kratki i kropki. Ten tydzień przyniesie nam pełno wrażeń. Będziemy eksperymentować z różnymi materiałami w pracach plastycznych.

  • 14.05 (poniedziałek) Wycieczka - idziemy do zakładu krawieckiego, gdzie dowiemy się na czym polega praca krawcowej oraz poznamy przybory jakich używa krawcowa podczas pracy. Będziemy oglądać i porównywać różnego rodzaju materiały.
  • 15.05 (wtorek) Dzień w kratkę - dziś wraz z sąsiadującą z nami grupą „Mrówki” stworzymy wielkiego słonia Elmera używając do tego różnych technik i materiałów plastycznych.
  • 16.05 (środa) Dzień w paski- wzbogacamy wiedzę na temat zebr oglądając film pt. „Kumba”. Następnie dzieci wykonają samodzielnie zebry, które będą brały udział w konkursie.
  • 17.05(czwartek) Dzień w kropki - pokaz mody  dzieci wcielają się w rolę modelek i modeli i prezentują stroje, które przygotowali wraz z Państwem w domu.  Z tej okazji mamy także elegancki obiad w kropki i paski.
  • 18.05 (piątek) Matematyka - uczymy się mierzyć porównując różne wielkości i długości spodni. Bardzo proszę by każde dziecko miało ze sobą dodatkową parę spodni, którą wykorzysta na zajęciach.

21-25.05.2018 Tydzień nowych potraw – podczas śniadań, obiadów i podwieczorków dzieci będą zapoznawały się z nowymi potrawami i smakami, których jeszcze nie mieliśmy w menu w naszym przedszkolu.

  • 22.05 (wtorek) Bim Bam niemiecki znam- uczymy się języka niemieckiego z Panią Agnieszką.
  • 22.05.2018 (wtorek) Zapraszamy na Hit szefowej kuchni – chałwa domowa z bakaliami.
  • 23.05 (środa) Międzynarodowy Dzień Żółwia- uczymy się wiersza o żółwiu, czytamy bajki o Franklinie, a także rozmawiamy o tym dlaczego należy chronić żółwie i o nie dbać?
  • 24-26.05 Światowy Dzień Bajek- zachęcam rodziców w szczególności w tym czasie do wzięcia udziału w akcji Cała Polska Czyta Dzieciom.
  • 24.05 (czwartek) Prezent- robimy prezent niespodziankę dla naszych kochanych mam.
  • 30.05(środa) Muffinki- zajęcia kulinarne.
  • 5.06.(wtorek) Piknik z okazji Święta Rodziny “U księżniczki i rycerza”

Plan:

15:30 – spektakl pt Kopciuszek w wykonaniu rodziców gr Sowy

16-18:00 atrakcje piknikowe w przedszkolnym ogrodzie:

- pokazy walk rycerskich

- szkółka rycerska

- wybijanie monet

- zdjęcia w dybach

- królewska garderoba

- zdobienie pierników

- lepienie z gliny

- malowanie zamków tekturowych

- konstruowanie królewskich koron

- stanowisko smalcu, ogórka i pieczonego mięsa

- lody, lody lody…..

 

Zakończenie roku przedszkolnego odbędzie się w  Muzeum Etnograficznym   w dniu 17.06.2018. Godzina występów zostanie podana w późniejszym  terminie.

 

Piosenka „Mały żuczku”

Mały żuczku klaśnij rączkami (- klaskamy)

Mały żuczku klaśnij rączkami, mały żuczku klaśnij rączkami (- klaskamy)

2. … puknij w kolanka (- pukamy w kolanka)
3. … tupnij nóżkami (- tupiemy x2)
4. … umyj ząbki swe (- imitujemy ruch mycia zębów, mówiąc “szur, szur”)
5. … prześlij buziaczka (przesyłamy buziaki)
6. … zrób to ponownie (powtarzamy wszystkie czynności)
7. … zrób to od tyłu (powtarzamy te czynności od końca)

Dół formularza

 

Wiersz „Kto mnie kocha?”
Kto mnie może kochać więcej?
Zmarznę- grzejesz moje ręce,
Zszywasz spodnie, budzisz rano,
Miód smarujesz mi na chlebie.
Ty mnie kochasz a ja mamo
Bardzo, bardzo kocham Ciebie!

j.angielski

Dziecko:

- poznaje nowe słowa: łąka- meadow, pszczoła- bee, biedronka- ladybird

- utrwala nazwy kolorów w języku angielskim, przelicza owady

- poznaje cylk wzrostu rośłiny w języku angielskim,

- poznaje nowe słowa: nasiono- seed, gleba- soil, słońce- sun, woda- water

- poznaje nazwy deseni: kropki- dots, paski- stripes

- reaguje na polecenia nauczyciela w języku angieslkim: stand up, sit, jump

- poznaje nowe słowa: family- rodzina, mama- mother, tata- father, brat-brother, siostra- sister

- bierze udzuał w zabawie “Mystery box”

j. niemiecki

Dziecko:

- poznaje nazwy środków transportu i pojazdów w j. niemieckim:
Das Auto – auto, das Fahrrad – rower, der Bus – autobus, das Flugzeug – samolot, das Schieff – statek
- poznaje piosenkę „ Mein Auto fährt tut tut”
- bierze udział w zabawie ilustracyjnej piosenki „Wenn Du richtig glücklich bist”
- bierze udział w zabawie ruchowej „Das Auto parken”