• .
  • .
  • .

Aktualności Żabki

_______________________________________________________________________________________________________________________

 

„ Jesień w parku”  – realizacja  04.10 – 15.10.2021 rok

  • 04.10.2021 rok – poniedziałek „Jesienne skarby” - Tego dnia będziemy spacerować po ogrodzie przedszkolnym. Będziemy poszukiwać skarbów jesieni: liście, kasztany, żołędzie i gromadzić je w koszyku. Będziemy rytmicznie układać kasztany według określonego wzoru. Ułożymy kasztany i żołędzie w pary. Wykonamy obrazek zwierzątka z zebranych w ogrodzie liści. Będziemy stać na jednej nodze i utrzymywać równowagę. Światowy dzień zwierząt – W godzinach popołudniowych będziemy poznawać zwierzęta domowe (pies, kot) oraz sposoby opieki nad nimi. Wykonamy również psa lub kota z rolki po papierze toaletowym.
  • 05.10.2021 rok – wtorek – „Jesienny jeż” – Będziemy słuchać piosenki i poznawać życie oraz zwyczaje jeża.  Zilustrujemy piosenkę ruchem, a następnie wykonamy ćwiczenia artykulacyjne i ortofoniczne. Będziemy układać tematyczne obrazki na temat przygód jeża. Odbijemy liście za pomocą kalki.
  • 06.10.2021 rok – środa – „Jesień w parku” – Będziemy oglądać i omawiać ilustracje na temat Jesieni w parku. Nazwiemy liście drzew i ich owoce. Poznamy treść rymowanki i będziemy poruszać się zgodnie z jej treścią. Ułożymy jesienne obrazki według określonego wzoru. Utrwalimy sobie zasady panujące na placu zabaw. Zadbamy o bezpieczeństwo podczas wspólnych zabaw na urządzeniach znajdujących się na placu zabaw.
  • 07.10.2021 rok – czwartek – „Jesienne drzewo jeżyka” –  W dniu dzisiejszym będziemy malować palcami na dużym arkuszu papieru zachowując ład i porządek wokół siebie. Ulepimy jeża z plasteliny. Doprowadzimy naszą pracę do końca dbając o jej estetykę. Będziemy skupiać się na osobie mówiącej do nas. Poznamy piosenkę o jeżyku i będziemy rozpoznawać dźwięki dochodzące zza okna. Na samym końcu będziemy stosować się do sygnałów nauczyciela oraz ustawiać się parami.
  • 08.10.2021 rok – piątek – „Kasztan, żołądź” – Dziś postaramy się ułożyć rytmy uczestnicząc w różnorodnych zabawach matematycznych. Będziemy naśladować ruchy i odgłosy spadających liści. Rozpoznamy dary jesieni po dotyku: liście, kasztany, żołędzie. Wysłuchamy treści utworu o tematyce jesiennej, a następnie omówimy go.
  • 11.10.2021 rok- poniedziałek – „Jesień” – Posłuchamy treści wiersza i spróbujemy dowiedzieć się jak wygląda jesień? Będziemy wykonywać ćwiczenia oddechowe przy użyciu materiału przyrodniczego: liści. Będziemy różnicować i powtarzać dźwięk oraz układać prostą historyjkę obrazkową – 3 elementową na temat wędrówki małego jeżyka. Będziemy utrzymywać równowagę i wspinać się po niewielkich przeszkodach podczas przechodzenia po torze z przeszkodami.
  • 12.10.2021 rok – wtorek– „Liście w parku” – Będziemy uczestniczyć w zabawie muzyczno-ruchowej. Wystukamy proste rytmy używając orzechów i kasztanów. Zilustrujemy piosenkę ruchem. Zróżnicujemy zapach jabłka za pomocą zmysłu powonienia oraz będziemy próbować owocu. Elegancki Obiad Festiwalowy – W dniu dzisiejszym będziemy również brać udział w eleganckim obiedzie i smakować różnorodne potrawy przygotowane przez panie kucharki, dlatego też bardzo prosimy o przygotowanie dzieciom odświętnego stroju.
  • 13.10.2021 rok – środa– „Jesienne wędrówki małego jeżyka” – W dniu dzisiejszym będziemy układać historyjkę obrazkową o przygodach jeżyka. Będziemy poruszać się w sposób naturalny i spontaniczny do treści opowieści ruchowej. Będziemy obserwować porządek wokół przedszkola i przestrzega zasad zachowania porządku w naszej sali. Będziemy ćwiczyć naszą pamięć i zapamiętywać 2-3 obrazki pokazywane jednocześnie.
  • 14.10.2021 rok – czwartek – „Z wizytą u pani sowy” – Stworzymy kompozycje przestrzenną z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych pt. „Sowa” oraz spróbujemy nazwać wytwory naszej pracy. Posłuchamy utworu muzyki klasycznej A. Vivaldiego pt. „Cztery pory roku” oraz rozpoznamy odgłosy zwierząt zamieszkujących park.
  • 15.10.2021 rok – piątek– „Wiatrak matematyczny” – W dniu dzisiejszym poćwiczymy naszą orientacje w przestrzeni. Określimy kierunki w przestrzeni. Ustalimy położenie przedmiotów w stosunku do osób i innych przedmiotów. Rozróżnimy stronę lewą i prawą. Będziemy dobrze bawić się przy znanym nam utworze muzycznym pt. „Jeż”. Będziemy poznawać otaczającą nas przyrodę za pomocą różnych zmysłów.

„Zdrowie przedszkolaka”-  realizacja od 18.10. – 29.10.2021

  • 18.10.2021 rok – Poniedziałek – „Jak dbać o zdrowie?” – Będziemy oglądać obrazki na temat zdrowia, a następnie zwrócimy uwagę na ich treść. Postaramy się opisywać obrazki używając różnych  części mowy. Wyszukamy obrazki tematyczne takie same jak te, które pokazuje nauczyciel. Złożymy obrazki przyborów toaletowych składających się z 2 części. 
  • 19.10.2021 rok – Wtorek – „W zdrowym ciele zdrowy duch” – Będziemy dziś uczestniczyć w zabawach ruchowych ze śpiewem. Zinterpretujemy ruchem opowieści ruchowe przy muzyce. Będziemy naśladować ruchy nauczyciela: bieganie w miejscu, podskoki, chodzenie na czworakach. Rozpoznamy brzmienie grzechotki oraz będziemy obserwować walory estetyczne otaczającej nas przyrody uczestnicząc w spacerze wokół przedszkola.
  • 20.10.2021 rok – Środa – „Jabłuszko pełne snu” – Będziemy nazywać podstawowe pokarmy: jabłko,  poznamy  jego budowę: ognisko nasienne: miąsz, skórka oraz kształt, kolor. Będziemy akceptować mycie owoców przed spożyciem. Samodzielnie umyjemy ręce przed wykonywaną pracą. Będziemy uczestniczyć w przygotowaniu kompotu z jabłek . Będziemy rozpoznawać zapach jabłka za pomocą zmysłu powonienia: nosa.
  • 21.10.2021 rok – Czwartek – „Gotujemy zdrowe posiłki” – Nazwiemy przedmioty codziennego użytku: garnek, talerz, łyżka, widelec, kubek. Będziemy akceptować potrzeby innych dzieci: podzielimy się zabawkami podczas zabaw w kąciku. Opiszemy rolę kucharza I będziemy gotować posiłki w naszym kąciku kuchennym. Wcielimy się w rolę kucharza podczas zabaw tematycznych.  Skupimy naszą uwagę na rzeczach: elementach kącika kuchennego. Życie pszczół i mrówek – Będziemy uczestniczyć w warsztatach tematycznych oraz obserwować walory estetyczne otaczającej nas przyrody.
  • 22.10.2021 rok – Piątek – „Przybory toaletowe” – Będziemy utrwalać wiadomości na temat orientacji w przestrzeni. Określimy i porównamy wielkości przyborów toaletowych używając określeń: duży, mały. Będziemy ustawiać przedmioty o takiej samej wielkości w pary mały kubek- mała szczoteczka do zębów, duży kubek- duża szczoteczka do zębów. Rozpoznamy przybory toaletowe za pomocą dotyku: szczotka, pasta, kubek oraz złożymy obrazek tematyczny składający się z 2-4 elementów.
  • 25.10.2021 rok – Poniedziałek – „Jak dbać o zęby?”- Będziemy rozmawiać o higienie jamy ustnej  na podstawie filmu edukacyjnego. Dowiemy się jak mają na imię głowni bohaterowie filmu. Opiszemy wygląd i zastosowanie przyborów do mycia zębów: szczotka, pasta, kubek. Ozdobimy szablon przyborów higienicznych kaszą, ryżem i makaronem, poznamy ich strukturę. Nauczymy się porządkować miejsce swojej pracy. Na sam koniec wykonamy ćwiczenia oddechowe.
  • 26.10.2021 roku – Wtorek – „Szczotka, pasta” – W dniu dzisiejszym będziemy uczestniczyć w zabawie ilustracyjnej przy piosence. Będziemy naśladować ruchem treść piosenki. Będziemy naśladować ruchy nauczyciela – szczotkowanie zębów. W odpowiedni sposób zareagujemy na przerwę w muzyce. Zapamiętamy wygląd szczoteczki do zębów i będziemy próbowali odtworzyć ten wygląd. Wykleimy duży szablon szczoteczki kawałkami bibuły.
  • 27.10.2021 roku – Środa – „Mydełko” – Dziś będziemy lepić mydełko z masy solnej. Pomalujemy farbami ulepione mydło na wybrany przez siebie kolor. Poznamy etapy mycie rąk. Postaramy się rozumieć, dlaczego jest to tak ważne dla naszego zdrowia. Wyszukamy wśród obrazków tematycznych obrazek mydła.
  • 28.10.2021 roku – Czwartek „Dentysta” – W dniu dzisiejszym spotkamy się z zawodem dentysty. Opiszemy rolę stomatologa w naszym zdrowiu. Poznamy sposoby szczotkowania zębów. Nazwiemy przybory potrzebne do utrzymania higieny jamy ustnej: szczotka, paska, kubek. Przedstawienie Teatru Magmowcy pt. „Co zabawki robią Jesienią tego dnia będziemy również uczestniczyć w tematycznym przedstawieniu teatralnym zachowując porządek i kulturę osobistą.
  • 29.10.2021 rok – Piątek – „Gdzie się ukryła szczoteczka?” – Będziemy ćwiczyć naszą orientacje w przestrzeni (powtórzenie materiału) określa położenie szczoteczki w przestrzeni: na, pod. Określimy wielkość szczoteczki używając  przymiotników : duży, mały. Zapamiętamy wygląd przedmiotu: szczoteczka do zębów I będziemy kolorować szablon szczoteczki prawidłowo trzymając kredki.

 

„ Dwa malutkie jeż” Urszula Pakuła

Dwa malutkie jeże,

Jadą na rowerze,

Idą leśną drogą,

Tupią jedną nogą.

Gdy dzień w noc się zmienia,

Szukają jedzenia,

Zjadają robaki,

Owady, ślimaki.

Dwa malutkie jeże…

Nie robią zapasów,

Mieszkają wśród lasów,

Śpią pod gałęziami,

Najczęściej parami.

Dwa malutkie jeże…..

Wierszyk/Rymowanka

Lecą liście z drzewa,

bo to jesień już.

Wiatr je wciąż rozwiewa,

wiejąc tam i tu.

Nazbieramy liści -

żółtych i czerwonych,

zrobimy bukiecik

włożymy w wazonik.

PIOSENKI

ZABAWY

SŁOWNICTWO

 

Hello!

Open Shut Them

Five Little Monkeys

 

Where are the leaves?

Tower

Feed the Squirrel

Listen, listen…

What’s missing?

Let’s walk!

 

leaves, stomp your feet, clap your hands, jump, sleep, walk, red, green, orange, yellow, monkey, doctor, squirrel, nut, apple, plum, banana, big, small, loud, quiet, fast, slow, goodbye