• .
  • .
  • .

Aktualności Żabki

_______________________________________________________________________________________________________________________

Bardzo dziękuję rodzicom Kali, Zosi Sz. oraz Marty za przekazane chusteczki. Mamie Dawida i Kai F. za materiały papiernicze i biurowe. Mamie Kalinki za podarowane kredki i książki oraz rodzicom Adama za wypożyczenie sprzętu i poprowadzenie zajęć sensorycznych. To ogromna przyjemność współpracować z tak zaangażowanymi rodzicami 

 

04.03. – 08.03.– „Dla każdego coś zdrowego” – utrwalimy zasady zdrowego stylu życia, poznamy piramidę żywienia, dowiadując się które produkty są najmniej ważne, a które najbardziej wpływają na nasze zdrowie. Odwiedzi nas także pani pielęgniarka, która podsumuje wiadomości na temat zdrowych nawyków żywieniowych.

  • 04.03.2019 (poniedziałek) – „Piramida żywienia”– zabawa dydaktyczna – dowiemy się co wspólnego ma piramida ze zdrowym odżywianiem, nauczymy się ją właściwie odczytywać.
  • 05.03.2019 (wtorek) – „Kujawskie ostatki” -  zabawy muzyczno – ruchowe – poznamy kujawski zwyczaj kończący karnawał – „chodzenia z kozą”, z inicjatywy starszych kolegów odwiedzi nas przedszkolna koza, wspólnie pośpiewamy, potańczymy i się dobrze zabawimy w ten ostatni dzień karnawału.
  • 06.03.2019 (środa)   „Piotr i Filip” – wycieczka do Szkoły muzycznej na Wrzosach – spektakl na podstawie utworów J. Brzechwy, w wykonaniu aktorów Teatru z Warszawy. Śniadanie godz. 8:00, wyjazd godz. 8:50.
  • 08.03.2019 (piątek) – świętujemy każdą tradycje, więc nie możemy ominąć święta naszych dziewczyn, czyli żabkowy dzień kobiet.

11.03. – 15.03 – „Tradycja w mleku zamknięta” – idąc dalej tematyką zdrowego odżywania będziemy realizować tematy związane z mlekiem i produktami mlecznymi. Dowiemy się skąd się bierze mleko i czy tylko pochodzi od zwierząt? Wyczarujemy prawdziwą tęczę poprzez malowanie na mleku, może przywoła nam wiosnę. Rozwiążemy zagadki smakowe związane z nabiałem, poznamy proces powstawania twarogu oraz samodzielnie ubijemy masło podczas warsztatów w gospodarstwie ekologicznym.

  • 11.03.2019 (poniedziałek) - „Skąd się bierze mleko?” – rozmowa na podstawie historyjki obrazkowej – dowiemy się jaka jest droga mleka od krowy do kartonu w sklepie. Czy tylko krowa daje mleko? a może pochodzi ono także od roślin.  Ustalimy odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania, poznając  mleka sojowe, migdałowe i kokosowe.
  • 12.03.2019 (wtorek) – „Oj dana dana pij mleko od rana” – nauka piosenki połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi -  będziemy śpiewać jednocześnie ćwicząc nasz aparat mowy. „Mleko do malowania” – czy mleko może służyć do malowania? Nie ma dla nas rzeczy niemożliwych, zatem spróbujemy tej niezwykłej techniki. Godz. 9:00 – wizyta pielęgniarki – utrwalimy wiadomości na temat zdrowego odżywiania oraz roli mleka w naszej diecie.
  • 13.03.2019 (środa) –  „Tajemnica w mleku zamknięta”- warsztaty w Wiejskim Gospodarstwie Edukacyjnym Babaluda (Parowa Falęcka – Chełmża) – będziemy mieli okazję poznać sprzęty wykorzystywane dawniej i dziś do wyrobu masła oraz serów, samodzielnie podejmiemy próbę ubicia masła, które będziemy mieli okazję także spróbować na kromce domowego chleba. Dowiemy się na czym polega tradycja samodzielnej produkcji twarogu oraz serów. Zwiedzimy zagrodę ze zwierzętami oraz zobaczymy jak doi się kozę. Wyjazd godz. 9:00, obiad tego dnia będzie później ok. 13:30. Proszę o ubiór dzieci stosowny do pogody, zajęcia odbywają się w pomieszczeniu, jednak samo zwiedzanie gospodarstwa będzie na zewnątrz.
  • 14.03.2019 (czwartek) – Dzień mleka – „Białe przysmaki” – zagadki smakowe – naleśniki, kakao, jogurt wszystko łączy ten sam składnik. Postaramy się rozwiązać zagadki próbując różnego rodzaju produktów mlecznych.

18.03. – 22.03.2019 – Wyczekana przez wszystkich z niecierpliwością „Wiosna, ach to Ty!” – poznamy zwiastuny wiosny, jako mali badacze przyrody wypatrzymy pierwsze kwiaty i pączki na drzewach, sprawdzimy czy rośnie już trawa. Ale wszystko to dzięki tajemniczej kopercie z listem od samej Pani Zimy, która do końca nie chce się z nami pożegnać. Co nam chce przekazać i w jaki sposób ją pożegnać? Chyba nie bez powodu pisze do żab. Wszystkiego dowiemy się w kolejnych marcowych dniach.

Tematyka wiosenna jest świetną okazją do ćwiczeń głoskowania (szczególnie 5latki) – dzieci bardzo lubią tego typu zabawy z literkami, zachęcam do ćwiczeń także w domu.

  • 17.03.2019 (niedziela) Basen z rodzicami – szczegóły oraz harmonogram będzie podany w późniejszym terminie. Zapraszamy.
  • 18.03.2019 (poniedziałek) –  „Wiosenne tropy” –  spacer – poszukamy pierwszych śladów wiosny, przy pomocy lupy będziemy obserwować kiełkujące trawy i  rośliny.
  • 19.03.2019 (wtorek) „Wiosenne drzewa” – kinezjologiczna zabawa dydaktyczna (Dziamska) – kolejny raz wykonamy pracę łącząc ruch z muzyką za sprawą metody edukacji przez ruch. „Przyszła wiosna” -  instrumentalizacja piosenki połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi – będziemy przywoływać wiosnę  śpiewając i grając wiosenne melodie, utrwalimy jednocześnie  prawidłową wymowę. Hit szefowej kuchni – zapraszamy na degustację
  • 20.03.2019 (środa) – „ W marcu jak w garncu” – na postawie czytanki słowno – obrazkowej wyjaśnimy znaczenie tego powiedzenia. Założymy także zielony kącik na parapecie – posiejemy kiełki oraz cebulę na szczypiorek.
  • 21.03.2019 (czwartek) – „Witamy wiosnę na ludowo” – czyli przegląd ludowych zabaw i przyśpiewek, tradycyjny pochód z Marzanną i powrót z zielonym gaikiem.  Poznamy tradycję związane z ludowymi zwyczajami pożegnania zimy i powitania wiosny. Elegancki obiad na powitanie wiosny, wyjątkowo o godz. 12:30.

25.03. – 29.03.2019 – „Co może mały człowiek, czyli poznamy sylwetkę Janusza Korczaka”, którego poglądy są nam współcześnie bardzo bliskie. Dzieci dowiedzą się jakie mają przywileje (prawa) oraz obowiązki. Poznamy także postać stworzoną przez Korczaka – Króla Maciusia I, wraz z jego problemami małymi i dużymi.

  • 25.03.2019 (poniedziałek) – „PRAWO DZIECKA DO WŁASNOŚCI” – opowiadanie dzieci na podstawie wiersza  – poznamy nasze przywileje i obowiązki. Proszę, by tego dnia dzieci przyniosły swoja ulubioną zabawkę, będzie nam potrzebna podczas rozmowy o własności.
  • 26.03.2019 (wtorek) – PRAWO DZIECKA DO RADOŚCI  czyli DZWONECZKOWE  URODZINY” – wszystkie przedszkolaki, które  obchodzą urodziny w marcu będą świętowały swoje urodziny   wspólnie  z kolegami ze swojej grupy.  Tego dnia Jubilaci będą mieli szczególne przywileje np. wybór ulubionych zabaw i zabawek w sali, tak by poczuli się wyjątkowo. W tym dniu będzie ulubione danie wszystkich przedszkolaków pachnąca, pieczona w przedszkolu pizza, cisto w formie tortu i inne urodzinowe niespodzianki przygotowane przez kolegów z grupy. W tym miesiącu świętujemy urodziny z Oskarem, Zosią Z., Anią i Wiktorem.
  • 27.03.2019 (środa) – PRAWO DZIECKA DO WYRAŻANIA SWOICH MYŚLI I UCZUĆ „Przygoda Maciusia” –– rozmowa na podstawie spektaklu teatralnego do utworu Król Maciuś I  – tego dnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Teatru, dlatego obejrzymy spektakl teatralny, przez który poznamy postać Króla Maciusia I. Zobaczymy, czy jest coś, co nas z nim może łączyć, czy on miał zmartwienia  i w jaki sposób je rozwiązywał.
  • Dzień Teatru będziemy obchodzić także 03.04 wyjazdem do Teatru Baj Pomorski na spektakl „Niedźwiedź i Masza”.
  • 28.03.2019 (czwartek) – PRAWO DZIECKA DO TAJEMNICY „Skrzynia na skarby” – konstruowanie z kartonu i wycinanek – stworzymy swoją własną skrzynię na nasze mniejsze i większe skarby. Proszę, by tego dnia dzieci przyniosły nieduże katony – mogą być np. po butach
  • 29.03.2019 (piątek) – PRAWO DO NAUKI PRZEZ ZABAWĘ – poprzez zabawę utrwalimy pojęcia matematyczne (liczenie, klasyfikowanie, aspekt porządkowy liczby);

Piosenki i wiersze – przykłady

„Co może mały człowiek”

1. Chociaż mało mamy lat, tak naprawdę niewiele,
choć lubimy w piłkę grać i pojeździć rowerem,
choć na wszystko mamy czas, tyle zabaw nas czeka…
Wiemy, że każdy z nas, wyrośnie każdy z nas,
na wielkiego, wielkiego, na człowieka.
Ref. Bo co może,
co może mały człowiek,
tak jak ja albo ty?
Może pani, a może pan podpowie,
my zgodzimy się z tym.
2. Na podwórku fajnie jest – można sobie pobiegać,
można w kapsle pograć też i pochodzić po drzewach.
Można łapać do swych rąk kolorowe motyle…
Albo się ukryć tak, by nikt nie widział nas,
i polecieć do słońca choć na chwilę.
Ref. Bo co może…
3. Właśnie tyle lat co my ma i Bolek, i Lolek,
a więc może ja lub ty odegramy ich role.
Albo któryś będzie kimś najważniejszym na świecie…
Będzie miał tyle sił, dołoży wszystkich sił,
aby były szczęśliwe wszystkie dzieci.
Ref. Bo co może,
co może mały człowiek,
tak jak ja albo ty?
Ktoś powiedział, że robiąc to, co robi,
właśnie uczy się żyć!

„Pij mleko od rana”

Muczą krowy, muczą
Na zielonej łące
Zajadają zioła świeże i pachnące!
Muczą krowy, muczą słychać je z daleka
Każda zdrowa krowa to fabryka mleka!
Ref.
Oj dana, oj dana
Pij mleko od rana
Pij mleko w południe
A będzie ci cudnie!
Oj dana, oj dana
Pij mleko od rana
Pij mleko wieczorkiem
A zaśniesz z humorkiem
Muczą krowy, muczą płynie płynie mleko
Białą bieluteńką śnieżnobiałą rzeką
Muczą krowy, muczą
Że kto mleko pije
Ten jest silny, zdrowy i z uśmiechem żyje!
Ref.
Oj dana, oj dana…

„Przyszła wiosna”

Przyszła wiosna, przyszła wiosna uśmiechnięta i radosna

Długie włosy rozpuściła, oczka w rosie swe umyła

Teraz woła wszystkie żaby, by w jeziorze zakumkały – kum kum kum kum

Przyszła wiosna, przyszła wiosna uśmiechnięta i radosna

Długie włosy rozpuściła, oczka w rosie swe umyła

Zaprosiła też bociany, by nad łąką klekotały – kle kle kle kle kle

„Przyszła wiosna, przyszła wiosna uśmiechnięta i radosna

Długie włosy rozpuściła, oczka w rosie swe umyła

Już skowronki przyleciały, wiośnie pięknie zaśpiewały – ćwir, ćwir, ćwir

Przyszła wiosna, przyszła wiosna uśmiechnięta i radosna

Długie włosy rozpuściła, oczka w rosie swe umyła

I motyle z biedronkami tańczą miedzy kwiatuszkami – lalalalalal

 

JĘZYK ANGIELKI

 

PIOSENKI

ZABAWY

SŁOWNICTWO

Vegetables  Song

 

It is Spring

 

Sing a Song of flowers

 

I’m so happy

Lip Reading

Tower

Oznaki wiosny

Let’s walk

Ponds

Roll the Dice

spinach, carrot, cabbage, broccoli, celery,   yoghurt, curd, butter, flowers, bears bees, wake up, dance, sing, spring, summer, autumn, winter, hyacinth, crocus,  ride a bike. watch TV, draw a picture, dance. climb a tree, speak English, swim, read a book, like (What do you like to do?)