• .
  • .
  • .

Aktualności Mrówki

_______________________________________________________________________________________________________________________

Jak powstają książki? – 06 – 10.05.2019

W tym tygodniu postaram się rozbudzić w dzieciach zainteresowania czytelnicze. Zaczniemy od wycieczki do księgarni, gdzie dzieci będą mogły kupić wybraną wspólnie książkę do przedszkolnej biblioteki. Przedszkolaki dowiedzą się jak powstaje książka i papier, zapoznają się z różnymi rodzajami książek. Porównają je ze sobą pod względem wysokości, grubości a nawet wagi.

  • 06.05.2019 (poniedziałek) W księgarni – dziś idziemy na wycieczkę do pobliskiej księgarni. Dzieci poznają pracę księgarza oraz zaobserwują, że książki w księgarni są ułożone tematycznie, a nie alfabetycznie jak w bibliotece. Wychodzimy z przedszkola o 9:00.
  • 07.05.2019 (wtorek) Ciechocinek  – jedziemy na wycieczkę do Ciechocinka. W Domu Kultury odbędzie się lekcja pt. „Kino dawniej, a dziś”, następnie zwiedzimy tężnie, Park Zdrojowy, fontannę Grzybek, amfiteatr oraz idąc alejką Jasia i Małgosi dojdziemy do Muzeum Warzelni Soli. Proszę o informację jeśli któreś z dzieci ma chorobę lokomocyjną lub uczulenie na wodne lody. Wyjazd o godzinie 9:00, śniadanie 8.00, powrót ok. 15:30.  Proszę, by dzieci nie brały ze sobą plecaków, gdyż nie ma takiej potrzeby. Woda, prowiant oraz środki higieniczne (chusteczki, żel antybakteryjny) są zapewnione. Proszę dla dzieci  o ubiór stosowny do pogody oraz wygodne buty.
  • 08.05.2019 (środa) Jak powstaje papier?- na podstawie opowiadania nauczycielki dzieci poznają etapy powstawania papieru, poznają też osoby odpowiedzialne za powstawanie książek i czasopism: autor, redaktor, grafik, drukarz .
  • 09.05.2019 (czwartek) Papier – dzieci wykonają doświadczenie, dzięki któremu uzyskają papier czerpany. Nauczą się także piosenki pt. „Lubimy bajki” S. Kraszewskiego.

Fryderyk Chopin- sławny polski kompozytor i pianista  13- 17.05.2019

Dzieci poznają postać słynnego kompozytora i pianisty F. Chopina. Będą skupiały swoją uwagę głównie na muzyce klasycznej. Porównamy muzykę Chopina z muzyką klasyczną innych kompozytorów. Wyjaśnimy sobie różnicę między fortepianem, a pianinem.

  • 13.05.2019 (poniedziałek) Fryderyk Chopin – postaramy się omówić na podstawie filmu edukacyjnego sławnego kompozytora i pianistę, jak wyglądał, kiedy żył i jakie utwory komponował.
  • 14.05.2019 (wtorek) Jak wyglądał Chopin?- dzieci narysują węglem portret F. Chopina uwzględniając cechy charakterystyczne jego wyglądu.
  • 16.05.2019 (czwartek) Piękna muzyka- dzieci stworzą improwizację ruchową do utworu “Preludium deszczowe” używając rekwizytu- parasol. Po zajęciach dydaktycznych o godzinie 11:15 odbędą się warsztaty pt. „Zabawy regionalne i tańce ludowe”, które poprowadzi nauczyciel prowadzący Zespół Folklorystyczny z Aleksandrowa Kujawskiego.
  • 17.05.2019 (piątek) Figury (wprowadzenie do geometrii) – dziś dzieci będą układały kompozycje płaskie i przestrzenne z figur geometrycznych oraz wyszukają takie same figury i przyporządkują je do odpowiedniego zbioru.

Od pszczoły do miodu   20-24.05.2019

W tym tygodniu skupimy się na naturze i owadzie, który daje nam pyszny miód. Dzieci dowiedzą się jak powstaje miód, na czym polega praca pszczelarza, a na koniec posmakują różnego rodzaju miodek i zdecydują, który według nich jest najpyszniejszy.

  • 20.05.2019 (poniedziałek) Pszczoły wokół nas – dzieci obejrzą historyjkę obrazkową i na jej podstawie postarają się wyjaśnić etapy powstawania miodu pszczelnego. Dzieci będą także wyróżniać głoski w nagłosie i wygłosie w wyrazach: ul, pszczoła, pasieka, miód.
  • 21.05.2019 (wtorek) Dzwoneczkowe urodziny- dziś świętujemy urodziny dzieci urodzonych w maju, tego dnia jubilaci przynoszą do przedszkola ulubioną zabawkę. Po południu dzieci zdmuchną świeczki na torcie i wysłuchają urodzinowej piosenki, którą zaśpiewają dla nich koledzy i koleżanki z grupy.
  • 22.05.2019 (środa) Co w trawie piszczy?- dzieci wykonają ćwiczenia narządów mowy: warg, szczęk, języka, podniebienia wg pokazu nauczyciela. Rozpoznają czy wyraz jest wypowiedziany poprawnie pod względem artykulacyjnym.
  • 23.05.2019 (czwartek) Dzień pszczoły i miodu- zajęcia z pszczelarzem, który zaprezentuje dzieciom sprzęt pszczelarski, strój oraz opowie o swojej pracy i etapach powstawania miodu. Następnie dzieci wykonają pszczeli ul z masy papierowej. Hit szefowej kuchni.
  • 24.05.2019 (piątek) Pszczoły i kwiaty- kodowanie czynności matematycznych. Dzieci zastosują figury liczbowe dla oznaczenia ilości elementów.

Święto mamy i taty  27-31.05.2019

Drodzy Rodzice w ostatnim tygodniu maja porozmawiamy trochę o Was. Być  może dowiemy się czegoś o Waszych zawodach, wykonywanych czynnościach, pełnionych obowiązkach. Mam wielką nadzieję, że dzieci chętnie będą mówiły o chwilach spędzonych z Wami oraz opowiedzą o Waszych zainteresowaniach.

  • 27.05.2019 (poniedziałek) Rodzina- dzieci będą swobodnie wypowiadać się na temat tego czym jest dla nich rodzina. Wyodrębnią głoski w nagłosie i wygłosie w słowach: rodzice, rodzeństwo, dziadkowie, krewni. Spróbują odgadnąć zagadki słuchowe związane z czynnościami w domu: wiercenie wiertarką, płacz dziecka, wbijanie gwoździ, mikser.
  • 28.05.2019 (wtorek) Origami z kół -  dzieci złożą i przykleją bukiet tulipanów z kół.
  • 29.05.2019 (środa) Wesoły tata – dziś dzieci wysłuchają wiersz P. Pollaka pt. ”Wesoły tata”, omówią wygląd zewnętrzny taty oraz powiedzą w czym chcą naśladować swojego tatę.                                                                 
  • 30.05.2019 (czwartek) Piknik rodzinny - zachęcamy do aktywnego spędzenia czasu w rodzinnym gronie na terenie przedszkola, czekać będzie na Was mnóstwo atrakcji
  •  31/01 NOCKA W PRZEDSZKOLU DLA 6 LETNICH  DZIECI  PT. „NA WIEJSKIM PODWÓRKU” HARMONOGRAM PRZEKAŻĘ PAŃSTWU W NAJBLIŻSZYM TERMINIE

 

Lubimy bajki” S. Kraszewski

  1. Oj rety, rety, co tu się dzieje,

Wszędzie są wróżki i czarodzieje.

To nie do wiary, ja chyba śnię,

Wszystko, co zechcę, to spełnia się!

Ref: No, bo my lubimy bajki,

wtedy, kiedy jest nam źle.

 My lubimy takie bajki,

które dobrze kończą się.

  1. Jeden ruch różdżką, jedno zaklęcie,

Oto księżniczka tańcuje z księciem.

Wróżka Kopciuszka stroi na bal,

Tylko macochy trochę mi żal.

Ref: No, bo my lubimy bajki…

  1. Abrakadabra, hokus-marokus

W czarach jest siła i mnóstwo pokus.

Dla czarodzieja przestroga ta,

Aby nie zbudził śpiącego zła.

Bajka „Kopciuszek”

 

Język angielski w podstawie programowej:

PIOSENKI

ZABAWY

OPOWIADANIE

SŁOWNICTWO

 

I Like to Read

I am the Music Man

The Bees Go Buzzing

Baby Shark

Little Green Frog

 

Monsters Shapes

Fishing

Hit the Card

Tunnel

Are you a Composer?

Spring flowers

Let’s walk

Chinease Whisper

Tower

 

Frog Family

 

Moon, sea, bug, treehouse, live, sail, triangle, square, circle, rectangle, violin, piano, grand piano, composer, drum, saxophone,beehive, honey, fly,scratch a knee, to exercise, mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa, frog, leaf.