Roczny plan pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej na rok szkolny 2024/2025
_______________________________________________________________________________________________________________________
GŁÓWNY KIERUNEK PRACY NA ROK SZKOLNY 2024/2025
„W świecie literatury”
Wspomaganie rozwoju społeczno – emocjonalnego dziecka poprzez rozwijanie kompetencji czytelniczych – wdrażanie do prezentowania postaw szlachetności, zaangażowania społecznego oraz dbałości o dobro swoje i innych.
Cele priorytetowe:
- Tworzenie sytuacji wychowawczych, które wprowadzą dzieci w świat wartości uniwersalnych i ogólnoludzkich np. dobro, miłość, prawda, przyjaźń, szacunek, piękno poprzez ukazywanie przykładów z literatury, teatru i filmu.
- Czerpanie z literatury pozytywnych wzorców zachowań jako przykładu do naśladowania.
- Ocenianie postępowania bohaterów literackich w odniesieniu do postępowania własnego oraz kolegów w konkretnych sytuacjach życia codziennego. Nabycie umiejętności uświadomienia sobie, że każdy sam ponosi konsekwencje swoich czynów i zachowań.
- Budzenie w dzieciach ciekawości do poznania piękna otaczającego nas świata.
- Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole.
- Propagowanie i przestrzeganie praw dziecka – budzenie i utrwalanie wartości oraz postaw prospołecznych zapobiegających dyskryminacji: tolerancji, wyrozumiałości, życzliwości i empatii.
Cele szczegółowe:
- Organizowanie sytuacji sprzyjających przygotowaniu jednostki do uczestnictwa w życiu społecznym.
- Wskazywanie pozytywnych rozwiązań sporów na drodze rozmów, wyjaśnień, wymiany zdań, przedstawienie i argumentowanie racji swojej oraz drugiej strony sporu – odnoszenie się do literatury dziecięcej.
- Formułowanie podstawowych powinności moralnych za sprawą literatury dziecięcej.
- Osiągnięcie gotowości szkolnej dzieci sześcioletnich.