• .
  • .
  • .

Roczny plan pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej na rok szkolny 2024/2025

_______________________________________________________________________________________________________________________

GŁÓWNY KIERUNEK PRACY NA ROK SZKOLNY 2024/2025

„W świecie literatury”

Wspomaganie rozwoju społeczno – emocjonalnego dziecka poprzez rozwijanie kompetencji czytelniczych – wdrażanie do prezentowania postaw szlachetności, zaangażowania społecznego oraz dbałości o dobro swoje i innych.

 

 Cele priorytetowe:

  1. Tworzenie sytuacji wychowawczych, które wprowadzą dzieci w świat wartości uniwersalnych i ogólnoludzkich np. dobro, miłość, prawda, przyjaźń, szacunek, piękno poprzez ukazywanie przykładów z literatury, teatru i filmu.
  2. Czerpanie z literatury pozytywnych wzorców zachowań jako przykładu do naśladowania.
  3. Ocenianie postępowania bohaterów literackich w odniesieniu do postępowania własnego oraz kolegów w konkretnych sytuacjach życia codziennego. Nabycie umiejętności uświadomienia sobie, że każdy sam ponosi konsekwencje swoich czynów i zachowań.
  4. Budzenie w dzieciach ciekawości do poznania piękna otaczającego nas świata.
  5. Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole.
  6. Propagowanie i przestrzeganie praw dziecka – budzenie i utrwalanie wartości oraz postaw prospołecznych zapobiegających dyskryminacji:  tolerancji, wyrozumiałości, życzliwości i empatii.

Cele szczegółowe:

  1. Organizowanie sytuacji sprzyjających przygotowaniu jednostki do uczestnictwa w życiu społecznym.
  2. Wskazywanie pozytywnych rozwiązań sporów na drodze rozmów, wyjaśnień, wymiany zdań, przedstawienie i argumentowanie racji swojej oraz drugiej strony sporu – odnoszenie się do literatury dziecięcej.
  3. Formułowanie podstawowych powinności moralnych za sprawą literatury dziecięcej.
  4. Osiągnięcie gotowości szkolnej dzieci sześcioletnich.