Domowe przedszkole – 24.04.2020 – Biedronki

_______________________________________________________________________________________________________________________

Witajcie moje Biedronki. Gotowi na kolejną porcję przygód? Dzisiaj dowiecie się, jak powstała Wisła, a także przez jakie miasta w Polsce przypływa. Zaczynamy!

1.Na początek małe przypomnienie. Kto z was pamięta, jaka rzeka przypływa przez Toruń? Mam nadzieję, że znałeś/aś prawidłową odpowiedź. Ta rzeka nazywa się Wisła. Posłuchaj teraz wiersza i odpowiedz na pytania.

Chcę nad Wisłę
Ja nad Wisłę dzisiaj chcę!
Weźmy dla kaczuszek chleb.
To zabawa świetna będzie!
Nakarmimy też łabędzie.

Chcę nad Wisłą ciastko zjeść!
I wianuszki z kwiatków pleść.
Razem z mamą puszczę wianek,
Ze stokrotek, z tulipanem.

Dziś nad Wisłę pójdę z tatą!
Na to mam receptę taką:
Puszczać kaczki, łódką pływać,
Bazi nad rzeką nazrywać.

Iść nad Wisłę chcę z rodziną!
Cieszyć się tą wspólną chwilą.
Z siostrą, bratem lepić babki.
Skakać tak jak skaczą żabki.

Chcę nad Wisłę, chcę nad Wisłę!
Zakochana jestem w Wiśle.
Zawsze da mi radość ona.
Przez Torunian ulubiona…

Pytania do utworu:

Jakie zwierzęta chciał nakarmić bohater wiersza?
Czym chciał je nakarmić?
Z jakich kwiatków były uplecione wianuszki?
Co chciał robić z tatą bohater utworu?

2.Świetnie się spisaliście. Wiecie już, że Wisła przepływa przez Toruń. Jesteście ciekawi, jakie jeszcze miasta mija na swej drodze, zanim znajdzie ujście do morza? Spójrzcie na mapę. Grubą, niebieską linią zaznaczona jest Wisła, natomiast cienkie, niebieskie linie to dopływy Wisły. Dopływy są to mniejsze rzeki, potoki lub strumienie, które łączą się z rzeczką główną, czyli Wisłą. Posłuchajcie teraz, przez jakie miasta przepływa Wisła. Jakie miasta udało wam się zapamiętać?

2404_2

3.Zanim przystąpicie do kolejnego zadania, musicie troszkę rozruszać swoje rączki. Gotowi?

Pada deszczyk, pada, pada,
(Uderzamy palcem o podłogę lub o stolik)
coraz prędzej z nieba spada.
(Przebieramy wszystkimi palcami.)
Jak z konewki woda leci,
(Uderzamy całymi dłońmi o podłogę.)
A tu błyskawica świeci…
(Klaszczemy w dłonie nad głową.)
Grzmot!
(uderzamy piąstkami o podłogę.)
*
Wszystkie pieski spały (zaciskamy maluchowi piąstki lub pokazujemy swoje).
Pierwszy obudził się ten mały (otwieramy mały paluszek).
Mały obudził średniego, który spał obok niego (otwieramy drugi paluszek).
Gdy średni już nie spał, to duży też przestał (otwieramy trzeci palec).
Trzy pieski się bawiły, czwartego obudziły (otwieramy czwarty paluszek).
Cztery pieski szczekały, piątemu spać nie dały (otwieramy kciuk i machamy całą dłonią).

4.Super! Wasze rączki są już gotowe do dalszej pracy. Poproś rodzica, aby na białej kartce odrysował ci kontur mapy Polski, a także zaznaczył przerywaną linią przepływ Wisły. Następnie poprowadź niebieską kredką po śladzie. Jak skończysz, możesz pokolorować mapę Polski odpowiednimi odcieniami. Gotową pracę wyślij na adres mailowy przedszkola (eprzedszkole@bimbambino.pl).

2404_3 2404_4

5.Posłuchaj legendy o tym, jak powstała Wisła.

6.Posłuchajcie piosenki Wytrysła Wisła i spróbujcie zapamiętać słowa.

7. A teraz język niemiecki i odrobina ruchu w jednym: głowa, ramiona, kolana, stopy, oczy, uszy, nos i usta !

To wszystko na dziś, tulę Was mocno kochani !