Domowe przedszkole – 30.04.2020 – Biedronki

_______________________________________________________________________________________________________________________

Witajcie, Biedroneczki.
Mam nadzieję, że jesteście pełni energii, ponieważ dzisiaj zabieram was w odwiedziny do pewnej pszczółki. Nasza przyjaciółka ma na imię Kaja i dzisiejszego dnia pokaże wam, czym zajmuje się na co dzień i gdzie mieszka. Zapraszam na wycieczkę.

1.Zanim wyruszycie w podróż, rozruszamy swoje buzie oraz rączki.
Sprawdzimy kto potrafi wykonać następujące zadania:

a. Słoń ma długą trąbę i potrafi nią wszędzie dosięgnąć. Ciekawe, czy ty potrafisz dosięgnąć językiem do ostatniego zęba na górze i na dole, z prawej i lewej strony.

b. Żyrafa wyciąga mocno szyję do góry. Otwórz szeroko usta i spróbuj pociągnąć język do góry najdalej, jak potrafisz.

c. Młotkiem wbijamy gwoździe w ścianę. Spróbuj zamienić język w młotek i uderzaj o dziąsła tuż za górnymi zębami, naśladując wbijanie gwoździa.

d. Chomik wypycha policzki jedzeniem, a ty pokaż, jak można wypchnąć policzki językiem, raz z prawej raz z lewej strony.

e. Wilk gonił zająca i bardzo się zmęczył, wysunął język i dyszy. Wysuń język jak najdalej na brodę – pokaż dyszącego wilka.

10 paluszków

Mam 10 palców małych do zabawy doskonałych (podnosimy dłonie do góry),

Mogę wszystko zrobić nimi – paluszkami malutkimi (ruszamy paluszkami).

Mogę zamknąć je w piąsteczki lub rozłożyć jak chusteczki (zamykamy piąstki i rozkładamy paluszki).

Mogę w słonko je zamienić albo schować do kieszeni (rozszerzamy paluszki, i wkładamy do kieszeni).

Mogę podnieść je wysoko lub rozłożyć tak szeroko (podnosimy ręce wysoko do góry i rozkładamy w bok).

Mogą w koszyk się zaplatać albo jak motylek latać (splatamy dłonie palcami ze sobą, później machamy paluszkami).

Mogę je ustawić w rządku lub rozpocząć od początku! (łączymy paluszki w obu dłoniach)

2.Wysłuchaj wiersza Olgi Adamowicz Pracowite pszczółki i odpowiedz na pytania.

Pszczoła to jest owad mały, ale za to doskonały.
Ona w ulu dom swój ma i pracuje tam co dnia.
Zapyla kwiaty, ciężko pracuje, ludzi miodkiem obdarowuje.
W lesie, w powietrzu czy też na łące,
możemy spotkać pszczółek tysiące.
Ciągle latają, nektar zbierają i wiele siły do pracy mają.
Z zebranym nektarem, z zachwytu wielkiego,
wracają pszczółki do domu swojego.
Każda to pszczółka jest pracowita, żadna nie próżnuje,
produkuje dla nas miodek i ciężko pracuje.
A my miodek ten lubimy, szybko go zjadamy,
przez co zdrowsi się czujemy i dobre humory mamy.

Pytania:
Gdzie mieszkają pszczoły?
Co zapyla pszczoła? Co później z tego powstaje?
Gdzie można spotkać pszczoły?

3.Posłuchajcie teraz pszczółki Kai, a następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

Jak nazywa się domek Kai?
Jakie zadania w domu wykonuje Kaja?
Co produkują pszczoły?
Gdzie pszczoły umieszczają nektar?

4.Posłuchaj utworu o pszczółce i spróbuj zapamiętać słowa.

5.Wysłuchaj kilku zagadek i wskaż ilustrację będącą rozwiązaniem. Który obrazek nie pasuje do pozostałych i dlaczego?

Zgrabne domki w sadzie mają,
lecą z brzękiem przez ogrody,
w tych domkach wyrabiają
żółtą, pyszną, wonną słodycz.
*
Na drewnianych czterech nogach
stoi w sadzie lub w ogrodzie.
Moc brzęczących lokatorów
mieszka w nim w przykładnej zgodzie.
*
Słoneczno-złoty,
pachnący jak kwiaty,
słodziutki smakołyk
dla mnie i dla taty.

3004_8 3004_9

6.Przyszedł czas na to, abyście sami wykonali swoją pszczółkę. Do wykonania zadania możesz wykorzystać rolkę po papierze toaletowym, kolorowe kartki (czarna, żółta, biała) lub kredki, mazaki, pastele lub inne przybory, które masz w swoim domu. Poniższe ilustracje przedstawiają, jak krok po kroku wykonać taką pszczółkę. Możesz poprosić o pomoc rodziców. Jestem baaaardzo ciekawa jakie piękne pszczółki wykonacie. Prześlijcie ich zdjęcia do naszej galerii.

3004_10

7. Tradycyjnie na koniec trochę ruchu. Poruszajmy się do Boogie – Woogie.

Dziękuję za wspaniałą pracę, kolejne zadania już niedługo !