Zdalne nauczanie 2 – materiały
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – 27.01.2021r.
Body
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika- Zestaw 23 – 5-6 latki – 27.01.2021r.
1. Rytmiczana freestyle z drewienkami (video)
2. Best Freestyle Rap Instrumental Beat 2018 (audio)
3. Carnivalito (audio)
4. Carnivalito – body perc. (video)
5. Carnivalito – inst. perk. (video)
6. Carnivalito – taniec – obręcze, mata (video)
7. Witaj zimo
8. Witaj zimo – taniec swobodny z grzechotkami i drewienkami (video)
9. Witaj zimo – piosenka tekst
WITAJ ZIMO
1. Hej ho, witaj zimo,
hej ho, jakże miło,
że już jesteś z nami.
Hej ho tęskniliśmy.
Hej ho czekaliśmy,
na ten śnieżek biały.
Ref. /Cha, cha, cha przyszła zima biała,
Cha, cha, cha śniegiem posypała,
Cha, cha, cha, wszystko wokół białe,
Cha, cha, cha pod śniegiem schowane/bis
2. Hej, ho, bałwan stoi.
Hej, ho, się nie boi,
że mu zimno będzie.
Hej, ho, bo gdy zima,
Hej, ho, mrozik trzyma,
i zimno jest wszędzie.
Ref. /Cha, cha, cha przyszła zima biała,
Cha, cha, cha śniegiem posypała,
Cha, cha, cha, wszystko wokół białe,
Cha, cha, cha pod śniegiem schowane/bis
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika- Zestaw 23 – 3-4 latki – 27.01.2021r.
1. Śpiewanka Miś z Laleczką (video)
2. Miś Z Laleczką – piosenka (audio)
3. Miś z Laleczką – zabawa w parach (video)
4. Taniec z Lalą – piosenka (audio)
5. Taniec z Lalą – zabawa w parach (video)
6. Line Rider – William Tell Overture (video)
7. Koniki – zabawa swobodna – William Tell Overture (audio)
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – 25.01.2021r.
Ill, healthy
Shoulders
Recycling, paper
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika- Zestaw 23 – 5-6 latki – 22.01.2021r.
Witajcie,
Walc kwiatów – potrzebne są chusty (najlepiej szyfonowe), telefon – kamera byś mogła nagrać tańczące dzieci i później odtworzyć film na ekranie telewizora, tablicy interaktywnej (sprawdź łączenie telefonu z telewizorem wcześniej – kabel, sprawdź jak połączyć etc.)
1.Muzyka audio. Przed oglądaniem baletu tańczcie swobodnie z chustami (nagrywaj)
2.Obejrzyjcie nagrany przez Was film.
3.Video. Obejrzyjcie balet.
4.Muzyka audio. Powtórzcie swój swobodny taniec (nagrywaj).
5.Obejrzyjcie nagrany przez Was film.
6.Porozmawiajcie, zwróćcie uwagę czy ruchy się zmieniły po obejrzeniu baletu, dlaczego? Jak się czujecie? Itp.
7.Po rozmowie zatańczcie jeszcze raz (nagrywaj).
Walc Kwiatów – instrumenty perkusyjne (zabierzcie się za to po tańcach – poznajcie dobrze wcześniej utwór)
Legenda jest na początku video po angielsku.
Dzielisz dzieci na 3 grupy: bębenki (czerwony kwiatek), tamburyny (niebieski), trójkąty (żółty).
Uwaga: gdy żółty się obraca to trzeba zrobić tryl na trójkącie – pałeczka w środku i przez moment trrrrryyy!!!
Pszczółki Was prowadzą.
W krainie lodu – zacznijcie słuchać leżąc na plecach. Później poprowadzi Was „GŁOS”.
1. Śpiewanka durowa (video)
2. Walc Kwiatów (audio)
3. Walc Kwiatów – balet (video)
4. Walc Kwiatów – instr. perk. (video)
5. W krainie lodu – zimowe umuzykalnianie z MuzyKat
6. Kto to taki – piosenka (audio)
7. Kto to taki – piosenka tekst
Kto to taki?
muz. i sł. Kasia Zaniat
Kto to taki? Kto to taki? C C 7
Kto pomysłów tysiąc ma? F C
Kto to taki? Kto to taki? F G Am
Kto historię świata zna? F G
Kto to taki? Kto to taki? C C 7
Z kim pierogi mogę gnieść? F C
To pytanie moi mili F Am
niepotrzebne dzisiaj jest! F G
To Babcia i Dziadek F G C
i to nie jest przypadek, F G C
że w serduszku chowam dla nich C F
miejsca tyle jak stąd do gwiazd! G
To Babcia i Dziadek F G C
i to nie jest przypadek, F G C
że dziś powiem po raz setny C F
kocham was!!! G
Kto to taki? Kto to taki? C C 7
Kto ma zawsze dla mnie czas? F C
Kto to taki? kto to taki? F G Am
Kto zabawą zajmie nas? F G
Kto to taki? Kto to taki? C C 7
Kto warkocze umie pleść? F C
To pytanie moi mili F Am
niepotrzebne dzisiaj jest! F G
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika- Zestaw 23 – 3-4 latki – 22.01.2021r.
Witajcie,
Walc kwiatów – potrzebne są chusty (najlepiej szyfonowe), telefon – kamera byś mogła nagrać tańczące dzieci i później odtworzyć film na ekranie telewizora, tablicy interaktywnej (sprawdź łączenie telefonu z telewizorem wcześniej – kabel, sprawdź jak połączyć etc.)
1. Muzyka audio. Przed oglądaniem baletu tańczcie swobodnie z chustami (nagrywaj)
2. Obejrzyjcie nagrany przez Was film.
3. Video. Obejrzyjcie balet.
4. Muzyka audio. Powtórzcie swój swobodny taniec (nagrywaj).
5. Obejrzyjcie nagrany przez Was film.
6. Porozmawiajcie, zwróćcie uwagę czy ruchy się zmieniły po obejrzeniu baletu, dlaczego? Jak się czujecie? Itp.
7. Po rozmowie zatańczcie jeszcze raz (nagrywaj)
W krainie lodu – zacznijcie słuchać leżąc na plecach. Później poprowadzi Was „GŁOS”.
1. Śpiewanka durowa (video)
2. Walc Kwiatów (audio)
3. Walc Kwiatów – balet (video)
4. Tylko Dziadek – piosenka (audio)
5. Tylko Dziadek – tekst piosenki
Tekst: Marzena Palka
Muzyka i aranżacja: Marek Sobczyk
TYLKO DZIADEK
Kto rowerek ci naprawi
Powiedz kto?
Kto kolejką się pobawi
Powiedz kto?
Kto puzelki poukłada
Kto bajeczki opowiada
Kto na spacer weźmie cię?
To dziadek! Przecież wiesz! Dziadek! Przecież wiesz.
Ref.
/To dziadek tylko dziadek
Czas dla mnie zawsze ma
To dziadek tylko dziadek
O swego wnuczka dba / bis
Kto wierszyka cię nauczy
Powiedz kto?
Kto do żartów da ci kluczyk
Powiedz kto?
Kto ulepi ci bałwana
Kto cię weźmie na kolana
Kto najbardziej kocha cię?
To dziadek! Przecież wiesz! Dziadek! Przecież wiesz.
Ref.
To dziadek tylko dziadek…
6. W krainie lodu – zimowe umuzykalnianie (audio)
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – 18.01.2021r.
Arctic animals, penguin
łączenie w pary: LINK
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – 15.01.2021r.
Magnes
Mieszanie kolorów
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – 11.01.2021r.
Fishing, Jiggle your scarf
karta pracy LINK
Row, row your boat
karta pracy LINK
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika – Zestaw 22 – 5-6 latki 13.01.2021r.
1. Rytmiczana z łapką (video)
2. Galop (audio)
3. Galop – body perc. (video)
4. Galop – kartka (video)
5. Galop – muzogram (video)
6. Galop – muzogram do druku LINK
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika – Zestaw 22 – 3-4 latki 13.01.2021r.
1. Śpiewanka – Tak się zachmurzyło (video)
2. Tak się zachmurzyło – piosenka (audio)
3. Tak się zachmurzyło – piosenka tekst, opia zabaw
Tak się zachmurzyło
słowa i muzyka: Zofia Dyktor-Dąbrowska
Tak się zachmurzyło słonko się ukryło.
Pada, pada śnieżek biały dawno go nie było 2x
Chodźmy na saneczki, chłopcy i dzieweczki.
Pojedziemy wszyscy razem z wysokiej góreczki 2x
Pędzimy, pędzimy nic się nie boimy.
Aż tu na raz bęc na śnieżek i wszyscy leżymy. 2x
Inscenizacja ruchowa do piosenki:
I zwrotka – Dzieci stają w rozsypce i patrzą w niebo, przysłaniając dłońmi czoło ( daszek nad oczami), od słów „ pada, pada”.. naśladują palcami obu rąk padający z góry do dołu śnieg.
II zwrotka – Dzieci tworzą pary i idą do jednego końca sali – jedno dziecko za drugim, trzymając się za ręce tworzy sanki
II zwrotka – Dzieci – sanki biegną na drugi koniec sali i na słowo „bęc”, kucają.
Zadania na dwa tygodnie:
1. Słuchają, słuchają i jeszcze słuchają (min. 3 dni). Po czym:
2. Śpiewają, śpiewają i jeszcze śpiewają (min. 3 dni). Po czym:
3. Gramy. Dzielimy dzieci na dwie grupy:
a) Kołatki, drewienka, pudełka akustyczne itp. (drewno)
b) janczary
Uwaga: Podczas gdy ja gram na dzwonkach sztabkowych we wstępie, łącznikach i zakończeniu 1 lub 2 dzieci niech gra na dzwonkach kolorowych (ręcznych lub naciskowych). Tylko dzwonki: C – czerwony, E – żółty, G – zielony.
Kolejność dźwięków i rytm grany na dzwonkach obojętny (improwizacja).
4. Tak się zachmurzyło – zabawa z kartką (video)
5. Tak się zachmurzyło – instr. perk. (video)
6. Rytmiczana z łapką (video)
_______________________________________________________________________________________________________________________
Poprzednie materiały LINK
Angielski – 04.01.2021r.
Snowman
Little Snowflake:
I’m a Little Snowman:
Shark in the Park
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – 21.12.2020r.
Aanta and his socks
Decorate the Christmas tree
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – 16.12.2020r.
Elf, zabawki
Sowy – Bajka o prezentach
Yes I Can
Yes, I can LINK KARTA PRACY
Where is Santa
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika – Zestaw 19 – 3-4 latki – 16.12.2020r.
1. Choinka mała – piosenka (audio)
2. Choinka mała – piosenka tekst
Choinka mała
Choinka mała na święta przyszła już.
Panu zagrała kolędę z śnieżnych nut.
Ref: Cyk, cyk, cyk, cyk, i luli luli laj
Cyk, cyk, cyk, cyk , kolędę Panu graj. 2x
Grała na dzwonkach, korali wzięła sznur.
Gwiazda na czubku kolędę grała mu.
Ref. Cyk, cyk…
Dzieciątko płacze, tak bardzo zimno mu.
Twoja mamusia utuli cię do snu.
Ref. Cyk, cyk…
Weźmy się za ręce E. Szelburg – Zarębina
Weźmy się za ręce, chłopcy i dziewczynki,
zatańczymy razem dokoła choinki.
Dokoła choinki, jest tu miejsca dosyć,
może by i inne dzieci tez zaprosić?
Prosimy, prosimy, przyjdźcie do nas w gości,
w to wesołe święto, w to święto radości.
3. Improwizacja ruchowa – Barbra Streisand – Vocalise Pavane (audio)
4. Szepty i okrzyki – piosenka (audio)
5. Szepty i okrzyki – zabawa (video)
6. Sześć parasoli – masażyk (audio)
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika – Zestaw 19 – 5-6 latki – 16.12.2020r.
1. Choinka mała – piosenka (audio)
2. Choinka mała – piosenka tekst
Choineczka mała
/Choineczka mała,
na śniegu leżała./bis
/Źli ludzie ją porzucili,
Bo się im nie spodobała./bis
/Dzieci ją zabrały,
Pięknie przyodziały./bis
/Łańcuchami ozdobiły,
Złote świece zapaliły./bis
/Teraz stoi sobie,
W całej swej ozdobie./bis
/A na górze gwiazdka świeci,
Wokół tańczą wszystkie dzieci./bis
3. Kontredans no. 3 Beethoven (audio)
4. Kontredans op.14 no.3 Beethoven – pląs (video)
5. Kontredans z bębenkiem i grzechotką (video)
6. Improwizacja ruchowa – Barbra Streisand – Vocalise Pavane (audio)
7. Sześć parasoli – masażyk (audio)
_______________________________________________________________________________________________________________________
10.12.2020r. – Spektakl Teatru Magmowcy “Anielski wywiad”
_______________________________________________________________________________________________________________________
07.12.2020r.
Zaczarowana choinka
Pewnej nocy przed Wigilią
Świąteczny deser Adasia
Odlotowy Mikołaj
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – 07.12.2020r.
Mrówki
Biedronki, Motylki, Żabki
Sowy
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – 02.12.2020r.
Mrówki
Koty
hairdresser – fryzjer
LINK PREZENTACJA
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika – Zestaw 18 – 3-4 latki – 30.11.2020r.
1. Ptaszki fruwaj zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki
2. Ptaszki fruwają – zabawa (video)
3. Rytmiczana trójka (video)
4. Słoń, koń i lew – piosenka (audio)
5. Słoń, Koń i Lew – zabawa (video)
6. Haendel – Water Music fragm. – improwizacja ruchowa (audio)
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika – Zestaw 18 – 5-6 latki – 30.11.2020r.
1. Rytmiczana na pięć video
2. Maszerują dzieci drogą – piosenka z orkiestrą
3. Maszerują dzieci drogą karaoke
4. Maszerują dzieci drogą – zabawa ruchowa
5. Maszerują dzieci drogą – opis zabawy
Opr. Jakub Mówka
Maszerują dzieci drogą
Zabawa muzyczna z elementami kodowania
Grupa wiekowa: 5+
Pomoce: Odtwarzacz, nagranie piosenki, trzy duże klocki lub kręgle (każdy innego koloru), dobry humor.
Pozycja: Stojąca lub siedząca.
Słowa piosenki:
Maszerują dzieci drogą
Raz, dwa, trzy
Prawą nogą, lewą nogą
Raz, dwa, trzy
/A nad Nimi słonko świeci
I uśmiecha się do dzieci
Raz, dwa, raz, dwa,
raz, dwa, trzy/bis
Warunek: dzieci potrafią zaśpiewać te piosenkę; została wprowadzona wcześniej.
Ustawiamy trzy klocki w rzędzie przed grupą dzieci.
1.Żółty – uderzenie rękami w uda – na słowo „raz”
2.Zielony – klaśnięcie – na słowo „dwa”
3.Czerwony – skrzyżowanie rąk na klatce piersiowej – na „trzy”
Po dwóch, trzech odtworzeniach prosimy któreś dziecko o zmianę ustawienia klocków.
Znaczenie kolor-gest pozostaje jak wyżej.
Ile można wykonać kombinacji?
Komu udało się wykonać bezbłędnie?
UWAGA, WAŻNE: Przed rozpoczęciem zabawy dzieci określają który klocek stoi jako pierwszy; czytamy od lewej do prawej – to nie dla wszystkich jest oczywiste; szczególnie dzieci z zaburzeniami mogą mieć inny pogląd na tę sprawę.
Bądźcie Zdrowi, Kuba
6. Maszerują dzieci drogą – zabawa z klockami
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – Żabki, Biedronki – 30.11.2020r.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – Sowy – 30.11.2020r.
Sowy – Shops
KARTA PRACY
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – “Złotowłosa i trzy niedźwiedzie” – 26.11.2020r.
Kolejność zdarzeń na podstawie rekwizytów
KARTA PRACY
Kolorowanie według kodu
KARTA PRACY
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – Dzień Misia – 25.11.2020r.
piosenka “My Teddy Bear”:
Utrwalanie części ciała misia online: LINK
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika – Zestaw 17 – 5-6 latki – 24.11.2020r.
1. Relaks – G.F.Haendel – Water Music fragm.
2. Clap Clap Song (audio)
3. Clap Clap Song – pląs (video)
4. Clap Clap Song – taniec z tamburynem (video)
5. Clap Clap Song – Muzogram (video)
6. Clap Clap Song – Muzogram do wydruku
7. jak-baletnica-muzykat-muzykalnie-dla-dziec
8. Jak baletnica – tekst piosenki, propozycja zabawy
Jak baletnica
Autor słów: Kubiak, Tadeusz
Autor muzyki: Leszczyńska, Franciszka
Hej dała nurka
czarna wiewiórka
w zielone świerki.
W górę pomknęła,
w gąszczu zniknęła,
a nad nią błękit.
Teraz z gałęzi na gałąź
pędzi ponad głowami.
Jak baletnica
wszystkich zachwyca,
popatrzcie sami!
A jaka śmigła,
jak gdyby skrzydła
miała u ramion.
My się wspinamy
w górę ścieżkami,
kto zdąży za nią?
Propozycja zabawy:
Dzieci dobrane parami zajmują przestrzeń całej sali ustawiając się w dowolnych miejscach. Jedno dziecko z każdej pary będzie „jedynką”, drugie zaś „dwójką”. Dla ułatwienia zabawy można rozdać dzieciom szarfy w dwóch kolorach, np.: „jedynki” będą oznaczone kolorem czerwonym, „dwójki” zielonym.
Przy pierwszych czterech taktach piosenki „jedynki” odbiegają od swoich partnerów w dowolnym kierunku jedenastoma krokami (po 3 kroki w takcie) i zatrzymują się. Przy następnych czterech taktach (od słów: w górę pomknęła…) „dwójki” dobiegają również jedenastoma krokami do „jedynek” i stają obok nich. Podczas przygrywki wszyscy klaszczą cztery razy.
Przy następnych dwóch zwrotkach piosenki zabawa przebiega tak samo. „Jedynki” odbiegają w różne strony sali, „dwójki” je doganiają. Zamiana ról następuje przy powtórzeniu piosenki, bieg rozpoczynają wówczas „dwójki”.
Dzieci mogą odbiegać drobnymi krokami, długimi susami itp. Doganiające dziecko musi dopasować długość swoich kroków do kroków partnera .
Źródło:
Rozśpiewane przedszkole. Smoczyńska-Nachtman, Urszula (opracowanie)
Data wydania: 1992. Miejsce wydania: Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika – Zestaw 17 – 3-4 latki – 24.11.2020r.
1. Kontredans no. 3 Beethoven (audio)
2. Kontredans no. 3 Beethoven – zabawa na siedząco (video)
3. Kontredans op.14 no.3 Beethoven – pląs (video)
4. Maszynista Zuch – zabawa (video)
5. Maszynista zuch – piosenka (audio)
6. Rytmiczana PO-PO z garnkiem (video)
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – 24.11.2020r.
1. Sowy – house – equipment
HOUSE LINK HOUSE
2. Koty, Żabki – kitty
3. Mrówki, Motyle, Biedronki- czynności
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika – Zestaw 16 – 5-6 latki – 20.11.2020r.
1. Stały Parasole – piosenka
2. Stały Parasole – piosenka
„Stały parasole” K. Artyniewicz
Stały parasole obok siebie w kącie
Jeden lubił chmury, drugi lubił słońce.
Ten parasol czarny na słońce narzekał,
Ten parasol w paski wciąż na słońce czekał.
Kłóciły się parasole ze sobą bez końca,
Pokaż, który był od deszczu, a który od słońca.
3. Heavy and Light
4. Heavy and Light – zabawa z miską i łyżkami
5. Rytmiczana z kołatką
6. Słuchaj i maluj. Vaughan Williams Fantasia on Greensleeves
Rytmika – Zestaw 16 – 3-4 latki – 20.11.2020r.
1. Ptaszki fruwają
2. Ptaszki fruwają – zabawa
3. Zła pogoda
4. Zła pogoda – zabawa
5. Zła pogoda – tekst
Zła pogoda
Zła pogoda, kapie woda,
kapie z nieba, kap, kap, kap.
A w kaloszach do przedszkola
idą dzieci, chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap,
kap, kap kap,
idą dzieci,
chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap,
kap, kap kap,
idą dzieci,
chlap, chlap, chlap!
6. Rytmiczana do powtarzania
7. Słuchaj i maluj. Vaughan Williams Fantasia on Greensleeves
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – 19.11.2020r.
Żabki
Koty
Mrówki
Sowy
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – Mrówki – książka “Anta and Snail – 18.11.2020r.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – Sowy – Dom – 18.11.2020r.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – Motylki, Biedronki – 18.11.2020r.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski – Koty, Żabki – 18.11.2020r.
Prezentacja u fryzjera LINK U fryzjera
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika – Zestaw 15 – 5-6 latki – 13.11.2020r.
1. Rytmiczana z młotkiem
2. Zegarek
3. Zegarek – zabawa dla 5-6 latków
4. Przedszkolaki – piosenka
5. Przedszkolaki – tekst
PRZEDSZKOLAKI – Inga Lewandowska
Gdy Ci czasem smutno,
Gdy deszcz za oknem: plum, plum, plum
Wiedz, że nie jest nudno
Kiedy śpiewasz z nami tu
ref. (razem)
Przedszkolaki – kiedy śpiewają grzeczne są
Łobuziaki, co o buziakach śnią… / BIS 2x
Bo w piosenkach mieszka,
Twoich przyjaciół cały tłum,
Żabka bardzo śmieszna,
Re re kum kum re re kum.
ref. (razem)
Przedszkolaki – kiedy śpiewają grzeczne są
Łobuziaki, co o buziakach śnią… / BIS 2x
Śpiewa kundel bury,
I cztery słonie mruczą też,
Każdy by ze skóry,
Wyszedł by brzmiał pięknie śpiew.
ref. (razem)
Przedszkolaki – kiedy śpiewają grzeczne są
Łobuziaki, co o buziakach śnią… / BIS 2x
6. Kropka – opis zabawy
Kropka (improwizacja fortepianowa)
1.Rysunek
pusta kartka papieru, ale zamiast zwykłej komendy:
“to teraz rysujemy kropeczki do muzyki”
ja zawsze ubieram wszystko w taki trochę bajkowy język:
“teraz nasza kredka/ołówek/flamaster zamieni się w przepiękną tancerkę, która będzie tańczyć po kartce”.
Jeśli macie czas, zasoby i ochotę – można kredki/ołówki najpierw z dziećmi delikatnie przyozdobić…
2.Ruch / malarz
rysunki zrobione, pierwsze lody przełamane, zmieniamy działanie,
wstajemy od stolików i działamy na wyobraźnię dzieci,
każdy szuka wygodnego miejsca w sali, w dłoni trzyma pędzel “na niby”
i maluje obraz “na niby”
zwykle drugie działanie jest już łatwiejsze, dzieci oswoiły się z abstrakcyjnymi dźwiękami, czują się bezpieczniej, te które były onieśmielone, nagle zaczynają się aktywizować
3.Ruch / lustro
dobieramy się w pary, jedno Dziecko porusza się do muzyki, drugie (Mama, Tata, Babcia, Dziadek) go imituje – jakby było jego lustrzanym odbiciem, tę aktywność wprowadzam zwykle jako którąś z kolei, bo ruchu, a szczególnie improwizowanego dzieci się po prostu wstydzą, dlatego tło muzyczne musi być “oswojone”
to tyle…..
7. Kropka -improwizacja fortepianowa
_______________________________________________________________________________________________________________________
Rytmika – Zestaw 15 – 3-4 latki – 13.11.2020r.
1. Rytmiczana z młotkiem
2. Myję ręce – zabawa
3. Myję ręce – tekst piosenki
Sł. I muz. Maria Tomaszewska
Myję ręce
/Myję ręce, myję ręce,
Mydełkiem białym,
Potem pod bieżącą wodą,
Już spłukuje pianę / bis
Teraz trzeba wytrzeć ręce,
Lecz ręcznika brak,
Potrząsam rękami przecież,
Wysuszę je tak.
/Myję nogi, myję nogi,
Mydełkiem białym,
Potem pod bieżącą wodą,
Już spłukuje pianę / bis
Teraz trzeba wytrzeć nogi,
Lecz ręcznika brak,
Potrząsam nogami przecież,
Wysuszę je tak.
/Myję włosy, myję włosy,
Mydełkiem białym,
Potem pod bieżącą wodą,
Już spłukuje pianę / bis
Teraz trzeba wytrzeć włosy,
Lecz ręcznika brak,
Więc potrząsam głową przecież,
Wysuszę je tak.
4. Kropka – opis zabawy
Kropka (improwizacja fortepianowa)
1. Rysunek
pusta kartka papieru, ale zamiast zwykłej komendy:
“to teraz rysujemy kropeczki do muzyki”
ja zawsze ubieram wszystko w taki trochę bajkowy język:
“teraz nasza kredka/ołówek/flamaster zamieni się w przepiękną tancerkę, która będzie tańczyć po kartce”.
Jeśli macie czas, zasoby i ochotę – można kredki/ołówki najpierw z dziećmi delikatnie przyozdobić…
2. Ruch / malarz
rysunki zrobione, pierwsze lody przełamane, zmieniamy działanie,
wstajemy od stolików i działamy na wyobraźnię dzieci,
każdy szuka wygodnego miejsca w sali, w dłoni trzyma pędzel “na niby”
i maluje obraz “na niby”
zwykle drugie działanie jest już łatwiejsze, dzieci oswoiły się z abstrakcyjnymi dźwiękami, czują się bezpieczniej, te które były onieśmielone, nagle zaczynają się aktywizować
3. Ruch / lustro
dobieramy się w pary, jedno Dziecko porusza się do muzyki, drugie (Mama, Tata, Babcia, Dziadek) go imituje – jakby było jego lustrzanym odbiciem, tę aktywność wprowadzam zwykle jako którąś z kolei, bo ruchu, a szczególnie improwizowanego dzieci się po prostu wstydzą, dlatego tło muzyczne musi być “oswojone”
to tyle…..
5. Kropka -improwizacja fortepianowa
6. Zegarek – zabawa dla 3-4 latków (video)
7. Zegarek (audio)
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski 4 – Sowy – 09.11.2020r.
Witajcie!
Hello Children!
W tym tygodniu chciałabym zabrać Was na wycieczkę do Londynu – stolicy Wielkiej Brytanii.
Obejrzyjcie uważnie:
Po obejrzeniu filmu odpowiedzcie na pytania: Jaka rzeka przepływa przez Londyn? O jakiej porze zwykle pija się angielską herbatę? Co to jest London Eye (oko Londynu)? Czym jest Big Ben?
A Wy co byście pokazali w Polsce podróżnikowi z Londynu?
Narysujcie jedną z londyńskich atrakcji obejrzanych w filmie oraz jedną z atrakcji turystycznych w Polsce, którą pokazalibyście koledze z Londynu.
Dopasujcie flagi Polski i Wielkiej Brytanii do swoich rysunków.
Na koniec mam propozycję zabawy do piosenki, którą już znacie Ram- Sam- Sam:
Good luck!
Powodzenia!
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski 4 – Koty, Biedronki, Motyle, Mrówki – 09.11.2020r.
Hello Children!
Witajcie! Językiem angielskim, który poznajecie w przedszkolu, mówią między innymi mieszkańcy Wielkiej Brytanii. Głową tego państwa jest królowa Elżbieta II.
W tym tygodniu mamy dla Was propozycję obejrzenia krótkiego odcinka „Świnki Peppy”, w którym bohaterka spotyka się z królową.
„Peppa Meets the Queen”:
(fragm. 2:08 – 4:42)
„Świnka Peppa u królowej”:
(do 2:08)
Utrwalcie słowa z filmu, głośno je wymawiając:
Pokolorujcie polską i brytyjską flagę według wzoru. Które kolory są takie same na obu flagach? Nazwijcie je.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski 4 – Baby Shark – materiały – 09.11.2020r.
https://supersimple.com/song/baby-shark/
_______________________________________________________________________________________________________________________
Angielski 3
Biedronki, Żabki, Kotki, Motylki
Mrówki
Sowy
Rytmika – Zestaw 13 – 3-4 latki
https://youtu.be/PGFKDy2tCEI
Wesołe.powitanie
https://youtu.be/D5MdL6Lmatk
Maszynista zuch
https://youtu.be/zOD-LkeldyU
The chimes of dunkirk
https://youtu.be/q4-BZOlq-Jo
https://youtu.be/NTNjTc_l1tc
W naszym przedszkolu
Fryderyk Chopin Preludium
Rytmika – Zestaw 13 – 5-6 latki
https://youtu.be/AyHjB-K5V3E
Gdy jestem w przedszkolu
https://youtu.be/mXEGOBzMjMk
The chimes of dunkirk
https://youtu.be/HMSJeXQGmNs
Kap Kap Muzolaki
Kap kap sł i muz. Agnieszka Kopacz, Piotr Belak
1.
Kap! Kap! Z nieba leci woda
Kap! Kap! Weź parasol, weź.
Kap! Kap! Jesienna pogoda.
Ciesz się, ciesz!
Ref.
Pierwsza kropelka,
druga kropelka,
trzecia kropelka.
Chyba idzie deszcz!
2.
Kap! Kap! Na nogach kalosze.
Kap! Kap! W wodzie cały świat.
Kap! Kap! Do kałuży wskoczę:
Chlap! Chlap! Chlap!
Ref.
Pierwsza kropelka,
druga kropelka,
trzecia kropelka.
Chyba idzie deszcz!
3.
Kap! Kap! Choć jesienią szaro.
Kap! Kap! Nie nudzimy się.
Kap! Kap! Dziś w jesienne dźwięki
Wsłucham się.
Ref.
Pierwsza kropelka,
druga kropelka,
trzecia kropelka.
Chyba idzie deszcz!
Słuchaj i maluj Fryderyk Chopin Preludium Des-dur Op. 28 Nr 15. Rafał Blechacz
Angielski 1
https://youtu.be/47ZVlso09hE
Karta pracy – Where is the cat?
Dzieci młodsze – utrwalanie ubrań
https://youtu.be/aIvhd-TeFv4
Angielski 2
Biedronki, Żabki, Kotki
https://youtu.be/7hVKk78–DM
Motyle
https://youtu.be/Bo_mi2r2__0
Mrówki
https://youtu.be/Pds-ogneikE
Karta pracy – Mrówki – Gdzie jest jeż?
Sowy:
https://youtu.be/Gi2Nbp39BwA
Karta pracy – Sowy – podpisz części ciała papugi
_______________________________________________________________________________________________________________________
Poprzednie materiały LINK