Domowe przedszkole – 15.04.2021 – Sowy

_______________________________________________________________________________________________________________________

Dzień Dobry. Dzisiaj w dalszym ciągu kontynuujemy tematykę dotyczącą wsi i pracy rolnika.

• Na początek posłuchaj piosenki. Powiedz o czym jest?

• Zapraszamy do zabawy plastycznej. Spróbujcie wykonać traktor . Możecie go narysować lub wykleić z papieru. Oto kilka przykładów.

15.04.1

• W pracy na polu pomagają rolnikowi różne maszyny. Czy znacie ich nazwy i wiecie do czego służą ? Na początek obejrzyjmy film.

Czy potraficie nazwać te maszyny ? Spróbujcie zapamiętać ich nazwy i wskazać właściwy numer obrazka, który pasuje do poniższych opisów.

15.04.2 15.04.3

Zawsze pamiętajmy, że znajdując się w pobliżu takich maszyn należy pamiętać o bezpieczeństwie – nie podchodzić, gdy pracują, zawsze być w obecności dorosłego i poinformować, gdy chcemy zobaczyć, jak działają!
Jak myślicie jak wyglądała praca na wsi, zanim wynaleziono wszystkie te maszyny? Było łatwiej, trudniej ? Przyjrzyjcie się poniższym zdjęciom i spróbujecie odpowiedzieć na pytanie.

15.04.4

Zanim nastąpił postęp technologiczny na wsi do prac w polu wykorzystywano zwierzęta oraz siłę rąk ludzkich – na polu pracowały całe rodziny.

• Poćwiczymy teraz nasze umiejętności matematyczne. Spróbujcie ułożyć i rozwiązać działania do tekstu. Wykorzystaj do tego cyferki oraz znaki matematyczne z niebieskiego zeszytu „Litery i cyfry”.

1). W zagrodzie są:3 świnki, 2 krowy i 2 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie? ( 3 +2 + 2 =7 )
2). W kurniku mieszkają: 3 kury, 1 kogut, 4 kaczki. Ile ptaków mieszka w kurniku?
3). Koło domu chodzą 2 czarne koty, 2 rude koty, 3 koty w prążki i 1 biały. Ile kotów chodzi koło domu?
4). W oborze są: 4 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt mieszka w oborze?
5) Na podwórku stoi: 1 traktor, 4 przyczepy, 2 kombajny. Ile maszyn jest na podwórku?
• Na zakończenie mały trening gimnastyczny